YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

5 Şubat 2008 Salı

RTÜK'E UYARI...


2005-2007 yılları arasında “www.Kanal KBB.net” sitesinde her 14 günde bir yazılarım yayınlanırdı.
Geçmiş Zaman Olur ki…” başlığı altında çıkan bu yazılar KBB tarihi ile ilgili anılar, derlemelerdi.
Bu yazılar daha sonra 2007 yılında “Geçmiş Zaman Olur ki…” başlıklı bir kitapta bir araya getirilerek yayınlandı.

2005 yılı Aralık ayı içerisinde Kanal KBB’de “İnönü’nün Koltuğu” başlıklı bir yazım yayınlanmıştı. İsmet İnönü’nün işitme azlığı nedeniyle Konserleri izleyebilmesi için hoparlörlü, ilginç bir koltuk geliştirilmişti ve bu koltuk yıllar sonra Hacettepe Konservatuarı Başkanı ve Odyoloji Uzmanı Prof. Dr. Erol Belgin tarafından Devlet Konservatuarı’nın depolarında bulunmuştu. Bu ilginç bulguyu, Erol Belgin arkadaşımdan edindiğim ilginç bilgileri de ekleyerek “Kanal KBB” web sitesinde yayınlamıştım.

Birkaç gün sonra web tarama motorlarından bu haberle ilişkili bir arama yaparken, tüm TV’lara kök söktüren RTÜK’ün web sitesinde benim bu haberimin de yer aldığını gördüm. Merakla “ne yanlış yapmışım da RTÜK sayfalarında yer almışım” diye düşünerek habere odaklandım. Herhangi bir yanlışım yoktu. RTÜK bu haberi yalnızca haber özelliğinden kaynaklanan değeri nedeniyle kendi web sitesine koymuştu. Ancak, bu haberi yayınlarken ne haberin yayınlandığı Kanal KBB’den ve ne de haberin yazarı olan ben’den hiç bahis edilmiyordu.

Hemen E-posta adreslerine girerek özetle RTÜK’e şu uyarı yazısını yazdım :

" … yayınınızın tümü ve fotoğrafları, www.kanalkbb.net sitesindeki, 'Geçmiş Zaman Olur ki...' kişisel bölgemden aynen alınmış olup, ismime hiçbir şekilde ve hiçbir yerde yer verilmemiş olmasını RTÜK gibi bu çeşit kurallara en başta uyması gereken bir Kuruma yakıştıramadığımı bilgilerinize sunmak istiyorum."

RTÜK bu uyarıma duyarlılık gösterdi ve hemen birkaç saat içerisinde : 
“ RTÜK , Prof. Dr. Yücel Tanyeri' nin bu mesajına teşekkür eder ve 24 Aralık 2005 tarihli haberimizdeki bize ulaşmayan eksik unsurları da " sorumlu yayıncılık " anlayışı ile tamamlamayı görev bilirdiyerek, ismimden ve Kanal KBB’den bahsederek yanlışını düzeltti.

Yanlış, Bağdat’a kadar gitmeden RTÜK’den dönmüştü…