YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

26 Şubat 2008 Salı

DOĞUM GÜNÜM...



Geçen hafta.
Doğum günümü Ankara’da.
Kutladım birlikte bir genç kızla.
60’ını çoktan geçmiş birine 7 saat katlanmak.
Onun için zor olsa da.
6 mumlu doğum günü pastamı.
Her ne kadar kendisi için yapılmış sansa da.
Birlikteydik onunla...

Pembe, en güzel elbisesini giymiş gelmişti.
Sadece gözlerimizle anlaşıyorduk onunla…
Gezmeyi çok seviyordu.
Üstü açık dört çeker bir arabası vardı.
Attım onun içine tüm Ankara’yı dolaştık birlikte.
Kol kola yürümeyi hiç sevmiyordu.
Kollarını omzuma da atmıyordu.
Ama minik elleri hep avucumun içindeydi.
Hiç bırakmıyordu.
Mutluluktan uçarcasına yürüyordu.
Bu genç yaşında yorulmak nedir bilmiyordu.
Yine de ayak uydurmaya çalıştım ona…

Karda yürümeyi de çok seviyordu.
Üşüdüğünde sımsıcak sarılıyordu bana.
Tüm istediklerini yerine getiriyordum.
Vitrinleri dolaştık.
Ne istedi ise aldım ona…

Bir dediğini iki etmiyordum.
Müzik dükkânlarında müzik dinledik.
Müziğin sıcak temposuyla dans bile ettik.
Hava karardığında karnı acıkmıştı.
Açık havada fast food yemek istemişti.
Sonrasında içkisini de içti...

Gecenin geç saatlerinde yorgunluktan, mutluluktan halsiz kalmıştı.
Kucağımda tek çeker pusetine yerleştirdim onu.
Paparazzi’lere tanınmamak için yüzünü kapatmıştı.
Derin bir uykuya dalmıştı…


Ek fotolar için lütfen tıklayınız :