YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

26 Kasım 2007 Pazartesi

BİN DOST AZ, BİR DÜŞMAN ÇOK...

Güzel bir Gaziantep Atasözümüz Bin dost az, bir düşman çok diyor.

Dostları ve dostlukları arttırmak için bir araç olan Rotary’de bugün Türkiye’de 2000’i aşkın dostumuz var. Dünyada ise dost sayımız milyonu çoktan aştı bile... Ne mutlu ki Rotary’de milyonları aşan dostluklar bile az bulunuyor ve her kulüp üye sayısını arttırmak, yeni dostluklar kazanmak için çabalar harcıyor.

Bunca dostumuzun olduğu şu dünyada hiç düşmanımız yok mu acaba? Kanımca var! Neyse ki bir tane!.. Ancak, atasözümüzün de vurguladığı gibi bu bir tane düşman bile çok... Üstelik çoğumuz onu hala iyi bir dost belleyip, yanımızdan ayırmıyoruz. Aşık Veysel Dost dost diye nicesine sarıldım diyor. Bizler de sıkıntıları, günlük sorunlar içerisinde dost edinmişiz bunu... Dostluğuna da öylesine inanmışız ki, bir türlü söküp atamıyoruz içimizden. Bu müşterek dost görünen düşmanımızın ismi Sigara”.

Öncelikle belirtmeliyim ki benim hiçbir zaman dostum olmadı bu nebat. Aksine, meslek yaşantımda düşmanlığına çok tanık oldum, dumanının etkilerini yakından izledim... Gördüğümüz gırtlak kanserli hastalarımızın tümünün sigara içiyor olması herhalde bir rastlantı değildi. Bu hastaların, hastalıklarının önemini anladıktan sonra sigaraya veda etmeleri, onlara bu çok önemli organlarını geri getirmelerine yetmiyordu. Çoğu organlarıyla birlikte bir süre sonra yaşamlarını da yitiriyor ve düşenin dostu da olmuyor” du...

Bin dost az diyor Atasözümüz değerli dostlar... Bir diğer Atasözümüz de Dost acı söyler diyor... Beni de bir dostunuz olarak kabul ederseniz son söyleyeceğim Dostunuzu da düşmanınızı da iyi tanıyın olacak.

Sevgilerimle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder