YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

22 Kasım 2013 Cuma

FOTO-GRAFİK...


Matematik değil ama.
En sevdiğim derslerden birisi idi.
Lise dönemlerinde.
Geometri...

Seviyordum.
Bu nedenle herhalde.
Şekilleri.
Biçimleri...

Grafik.
Diye bir sanat dalı.
Olduğunu öğrenecektim.
İleriki yıllarda...

Hiçbir eğitim almadım.
Ama çok grafik tasarımlarına baktım.
Çok sayıda grafik sergileri gezdim.
Eserleri hayranlıkla seyrettim...

Arada bir grafik çalışmaları yaptım.
Amatör, iddiasız çalışmalardı bunlar.
Hevesle yapıyordum.
Sonra da yırtıp atıyordum...

Zaten fazla vakit bulamıyordum.
Çizmeye.
Hacettepe'deki öğrenimimde de.
Hekimlik mesleğimde de...

Merak saldım sonrasında.
Fotoğraf'a...

Aslında ismi üstündeydi.
Foto-grafi.
Işıkla şekil belirlemekti.
Grafik sanatı'nın bir başka biçimiydi...

Şekilleri fotoğraflıyorum.
Onları bir karede buluşturuyorum.
Fırsat buldukça.
Son zamanlarda...

Görmek istiyorsanız örnekleri.
Çeşitli Foto-Grafi'lerimi.
Amatör çekimlerimi.
Tıklayıverin bi zahmet aşağıdaki link'i:

https://plus.google.com/photos/105371707000908378020/albums/5949176109273293873/5949177557726397122?banner=pwa&pid=5949177557726397122&oid=105371707000908378020

.