YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

9 Şubat 2010 Salı

LEUVEN...


Geçen hafta önemli bir görevle Belçika’daydım.
Avrupa Birliği'nin başkenti Brüksel’de.
Ve onun hemen yanı başındaki Leuven’de.
Kızım Tuğba ve damadım Aykan ile birlikte…

Onların Leuven’de önemli bir çalıştayı vardı.
Ben de torun bakmakla görevliydim.
Görevimi başarıyla ve keyifle yerine getirdim.
3.5 yaşındaki Papatya ile Leuven’in tozunu attım…

Leuven, Belçika’da küçük bir yerleşim yeri.
Louvain veya Löwen olarak da isimlendiriliyor.
Belçika'da Flamanca konuşulan Brabant’ın başkenti.
Brüksel’den 30 km. uzaklıkta.
90.000 nüfuslu eski bir ortaçağ kenti.
Ortasından Dijle nehri geçiyor…

Burası 11-14. yüzyıllar arasında önemli bir ticaret şehri.
Dünyanın en eski Katolik Üniversitesi burada kuruluyor.
1425 yılında Leuven’de.
Kentin altın çağı da o zaman başlıyor…

Burası 15. yüzyıldan beri bir Üniversite kenti.
Kentin tümü kampüs alanı.
Fakülte binaları kentin içine dağılmış durumda.
Kent nüfusunun dörtte biri Üniversite öğrencisi…

Yüzük biçiminde bir çevre yolu var.
Kent yerleşimi bu dairenin içinde kalıyor.
Bisikletle 15 dakikada bir uçtan diğerine gidebiliyorsunuz.

Kent içinde muhteşem bir mimari yapılanma mevcut.
Binalar kırmızı tuğladan yapılmış.
Şehir dokusu çok iyi bir biçimde korunmuş.
Dünya savaşlarında oldukça hasar görmesine rağmen…

Kentin merkezinde bir pazar alanı bulunuyor.
Yan yana iki de muhteşem yapı.
Birisi gotik biçimli ve 238 heykelli Belediye binası.
Diğeri de onun karşısındaki 500 yıllık Saint Peter kilisesi.

Leuven, gerçekten de yaşanası, sevimli bir şehir.
Bakımlı, huzurlu, sessiz, sakin ve rahat bir belde.
Öğrenciler buraya ayrı bir renk katıyor.
Canlı yaşantılarıyla…

Burası ayni zamanda önemli bir Bira üretim merkezi.
Dünyanın en önemli bira üreticilerinden InBrew burada.
Marka biralar Leuven’de üretiliyor.
Stella Artois, Domus ve Leffe gibi…

Kent içerisinde çok sayıda restoran ve bar var.
Parklar, kafeler, sokaklar cıvıl cıvıl.
Her zaman gençlerle dolu, hareketli ve canlı.

Böyle güzel bir kentte öğrenim yapmak da varmış.
Biraz geç kalmışız herhalde…


Leuven fotoğraflarım için :
https://photos.google.com/album/AF1QipN1wl_7NsX77Hb2RgkOhmIP2_02YYgKjMVPyHvy/photo/AF1QipM9fdtzuVAVg6GtD7imPn6d1SsqVIMGD469ktdt
.