YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

27 Ocak 2024 Cumartesi

EMEKLİLİK TÖRENLERİ...

 


 Mesleki yaşamım boyunca.
 Çok kez çıktım salonlarda.
 Sunumlar yapmaya...
 
 Bunların bir bölümü.
 Mesleki sunumlardı.
 Bir bölümü de meslek dışı.
 Anlatımlardı...
 
 Üniversitelerde.
 Emeklilik süresi de.
 Biter 67 yaşına geldiğinizde.
 Doğum  gününüzde.
 Bir Tören yaparlar size.
 Son verirler tüm emeklerinize...
 
 1997 yılıydı.
 Hocamız Nazmi Hoşal emekli olacaktı.
 Hacettepe'den beni aradılar.
 Törende konuşma yapmamı istediler...
 
 Uzun uzun hazırlandım.
 Espirili bir sunum yaptım.
 Hocamın bile takdirini aldım.
 
 Hocamdan sonra. 
 Çok kişi vardı sırada.
 Emeklilikleri yaklaştığında.
 Bir telefon geliyordu bana.
 Açılış konuşması yapmaya...
 
 Hepsi.
 Bildiğim tanıdığım Hekimlerdi.
 Tıp yolunda emek vermişlerdi.
 Şimdi emeklilikleri gelmişti.
 Ayrılıp gideceklerdi...
 
 Emeklilik toplantıları.
 Çok kalabalık olurdu.
 Bütün Salon dolardı.
 Aile fertleri, akrabaları.
 Üniversite Rektörü, Dekanları.
 Öğrencileri, Asistanları, Hocaları.
 Bu toplantıda bulunurlardı...
 
 Bu nedenle.
 İyi hazırlanılmalıydı.
 Onore edici bir konuşma yapılmalıydı.
 Özgeçmişi vurgulanmalıydı.
 Eski-yeni fotoğrafları olmalıydı.
 Konuşma şiirle, espirilerle.
 Süslenip desteklenmeliydi...
 
 2005 yılında.
 Adana'da.
 Can Özşahinoğlu ağabeyimizi.
 Uğurladık Çukurova Rektörümüzü:
 
 Bir yıl sonra da.
 Can ağabeyin can arkadaşında.
 Safa Kaya'da idi sıra.
 Onu da uğurladık 2006'da.
 Safa Geldiniz Dostlar şarkısıyla...
 
 Üç yıl sonra da.
 Çağatay Akçalı'ya geldi sıra.
 Ona da veda ettik Adana'da.
 Yaşar Kemal'den alıntılarla...
 
 2010 senesinde de.
 İzmir'de DEÜ'de.
 Veda ettik Kerim Ağabey'e.
 Yine görkemli bir törenle:
 
 Teoman Şeşen kardeşimizi de.
 Uğurladık onu 2010 senesinde.
 Nazım'ın Arhavili İsmail şiiriyle.
 Ondokuzmayıs Üniversitesinde.
 Samsun'da sevgilerle...
 
 İskender Sayek sınıf arkadaşımdı.
 Hacettepe Tıp Fakültesi Dekanıydı.
 2011'de emekli ettik onu da.
 Ama üretmeye devam etmekte halâ:
 
 Demokan Erol da sınıf arkadaşımdı.
 İyi bir Üroloji Uzmanıydı.
 Onu da ayırdık emekliye 2011'de.
 Sevgiyle ve Ürolojik espirilerle...
 
 Bülent Gürsel renkli bir kişiydi.
 Emekliliği gelmişti.
 O da Hacettepe'ye veda etti.
 2011'de güle güle gitti...
 
 Cem Keçik, Hacettepe kökenliydi. 
 Eskişehir'de çok sevilirdi. 
 Renkli ve aranan bir kişiydi.
 2013'de ESOGÜ töreni muhteşemdi...
 
 Sonunda geldi sıra bana.
 2013 yılı 22 Şubat'ında...

 Emeklilik töreni istemedim.
 O gün iki KBB Asistanımın.
 Uzmanlık sınavlarına girdim.
 Ve onları Uzman yaptım.
 KBB camiamıza armağan ettim....
 
 Sonra da şu notu düştüm:

EMEKLİ OLDUM...
Bugün iki Asistanımızın Uzmanlık sınavını yaptık ve Dr. Güneş Genç ve Dr. Yusuf Tüfenkçi ile birlikte toplamda 57 KBB Uzmanı ve binlerce Hekim yetiştirmiş bir Hekim olarak ve gözüm arkada kalmayarak 34 yıl emek verdiğim OMÜ KBB Anabilim Dalı'ndan yüzümün akı ile ayrıldım.
Bahtiyarım...

10 yorum:

  1. Can yücelim ne güzel insansin sen emeklilik torenlerinde yaptigin sunumlar çok,cok uzun çalışma vede aeaştirma sonucu olusuyor.buda hem izleyenleri hemide O insani inanilmaz mutlu ediyo.iyiki varsin
    Sevgiler.
    Aytac guldamla

    YanıtlaSil
  2. Sevgili hocam muhteşem bir kişilik güzel bir isim unutulmaz bir iz bıraktığını biliyorum, bu sevgi dolu yıllarda yer bulduğumuz için kendimizide şanslı sayıyorum iyiki varsiniz

    YanıtlaSil
  3. Harika. Ne mutlu. Kutluyorum.

    YanıtlaSil
  4. Şiirsel anlatımlı yazılarınıza hayran olmamak elde değil. Meslektaşlarınız arkasında tanıdık, hemşeri ve de yakın dostları sayenizde anımsamış oldum. Çok teşekkür ediyor, Sağlıklı güzel günler ve de uzun yıllar geçirmenizi diliyorum, kıymetli hocam… kaçkarlardan Sabri…

    YanıtlaSil
  5. Hayatı boyunca maraton yapan biri kolay frenleyip emekleyemez.
    Hızın enerjin daim olsun.
    🧿👍👏🤗

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hekim Çelebi, Ne mutlu sana!.... Hayırlı ve mutlu ömür diler, kucaklarım Mustafa Kahramanyol

    YanıtlaSil
  7. Hep aramızda ve sağlıklı kalın lütfen, özleriz sonra...İyi ki sizi tanıdık, iyi ki vardınız KBB topluluğunda... Ben de topluluğumuz da size çok şey borçluyuz..Sevgi ve Saygılarımızla...

    YanıtlaSil
  8. Çok kıymetli Hocam her yerde her zaman insanları hatta tüm canlıları dokuna bilmeniz muhteşem çok özelsiniz 👏👏👏👏👏👍

    YanıtlaSil
  9. Iyiki varsin yucel agbicim Cevher ailesi içinde cok önemli vede özel bir kişisin

    YanıtlaSil
  10. Değerli hocam ne güzel doktorlar yetiştirip hayatlarına girmiş ve onları mutlu etmişsiniz.İyilestirdiğiniz emek verdiğiniz hastalar ise sizden şifa bulmuşlar.Yaptıklarınız hiç unutulur mu ?Kişiler unutsa yüce yaradan unutmaz.Daha sağlıkla onlarca yıl gezmeniz ve sevdiklerinize dokunmanız dileğiyle..

    YanıtlaSil