YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

13 Mayıs 2021 Perşembe

BAYRAM TEBRİĞİ...

 


Bir Bayram Tebriği.
Fotoğraftaki kişi.
Babam Yusuf Besim Tanyeri.
Sinop, ikamet yeri.
Yaşı henüz yirmi yedi.
İşi PTT görevlisi.
Üzerinde siyah takım elbisesi.
Cebinde beyaz mendili.
Geniş yakalı kolalı gömleği.
İle çekilmiş bir Stüdyo resmi.

Fotoşop filan henüz icat edilmemiş.
Fotoğraf özenle kesilmiş.
Boş bir karta yerleştirilmiş.
Fotoğrafçı kartı çoğaltmış.
Babam mürekkepli dolmakalemini çıkartmış.
Tanıdıklarına el yazısı ile notlar yazmış. 
Bir tanesi de arkadaşı imiş.
Kardeşim H. Gençer diye başlamış.
Bayramını kutlarım diye eklemiş.
15.III.935 diye tarih de belirtmiş.
Zarfa özenle yerleştirmiş.
Zarfın ön yüzüne adresini yazmış.
Pulunu yapıştırmış.
Arkadaşına göndermiş.

Aradan uzun zaman geçmiş.
Kart Zeki Özcanoğlu'nun eline geçmiş.
Orijinal kartı kağıda sarmış.
Y. Besim'in oğlunu tanıyormuş.
"Sayın Hocam" diye başlamış.
Babanızın olduğunu sanıyorum" demiş.
"Orijinal kartviziti gönderiyorum" yazmış.
19.07.2010 diye tarih eklemiş.
76 yıl sonra adresime iletmiş.
Kartın üzerinden tam 86 yıl geçmiş.
Hikaye de burada bitmiş.

Ben de
Bayramınızı kutlarım
13.V.2021
Y. Tanyeri




13 yorum:

  1. Sayın Hocam ;
    tarihe dokunmak bu olsa gerek. Muazzam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hocam ismim çıkmadı sanırım :
      Dr ali Coşkun

      Sil
  2. ÇEŞİTLİ NEDENLERLE ÇOK DUYGULANDIM SEVGİLİ YÜCELCAN.
    SANA DA DAHA NİCE İYİ BAYRAMLAR DİLİYORUM.🥰

    YanıtlaSil
  3. Hocam ne güzel bir bayram tebriği, sizin de belgeleriniz çocuklarınıza hatta torunlarınıza ulaşacak emin olum, iyi bayramlar🧿❤️💐

    YanıtlaSil
  4. Dedemi hatırlattı. Ruhları şad olsun. Bayramınızı gönülden kutlarım. Saygı ve sevgimle

    YanıtlaSil
  5. Günaydın cok güzel bir hatıra. Yücel agbi nice mutlu bayramlara inşallah

    YanıtlaSil
  6. Sevgili hocam babanız ışıklar içindedir. Size de sağlıklı ömürler dilerim. Çok etkilendim. Bayram kutlaması yapamayacağım kusuruma bakmayın. Cehaletin bayramının olamayacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Yücel, nurlarda uyuyan sevgili babanın bayram tebriği ile bizleride geçmis bayramlara götürdün. Bizde sana sağliklı, huzurlu barış dolu nice bayramlar dileriz.M.Erpınar

    YanıtlaSil
  8. Zamani icin cok eksantrik bir bayram tebrigi.
    Hayirli Bayramlar temennisi ile selamlar

    YanıtlaSil
  9. Sayın Hocam
    Çok güzel bir belge ve anlamlı anı.

    YanıtlaSil
  10. Bu vesileyle bende bayramınızı kutluyorum.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Yücel,
    Bu Bayram aldığım en güzel tebrik kartı idi ne hoş bir öyküsü var....Gel de özleme o adabı o güzellikleri, o devirleri... nasıl bir emek mahsulü o kart...
    Babacığın nurlar içinde uyuyordur hele de böyle bir evladı olan Baba ancak huzur içinde uyur...
    Pandemisiz sağlıklı mutlu nice Bayramlara...
    Ayşe Ablan

    YanıtlaSil