YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

27 Mayıs 2021 Perşembe

ALTAY...




Altay takımı 1914'de kuruldu.
18 yıl 2. Lig'de oynadı.
Dün Altınordu'yu yendi.
Ve yeniden Süper Lig'e çıktı...
...............

Adı Fahrettin'di.
1880 yılında İşkodra'da doğmuştu.
Babası İzmir'li bir Subay'dı.
İlk öğrenimini Mardin'de tamamladı.
Ortaokulu Erzincan'da bitirdi.
Erzurum Lisesi'nden mezun oldu.
İstanbul Harp Okuluna girdi.
1900 yılında birincilikle bitirdi.
Harp Akademisini kazandı.
1902 yılında mesleğe başladı.
İlk görev yeri Dersim'di.
Burada 8 yıl çalıştı.
II. Balkan Savaşı'nda Edirne'deydi.
Bulgar Ordusunu geri püskürttü.
I. Dünya Savaşında Çanakkale'deydi.
M. Kemal ile burada tanıştı.
Altın Liyakat Madalyaları aldı.
1915'de Miralay (Albay) oldu.
Romanya ve Filistin cephelerine gitti.
Savaşların sonunda Konya'ya geldi.
12. Kolordu Komutanı oldu.
Ulusal Kurtuluş çalışmaları başlamıştı.
M. Kemal ile Ankara'da görüştü.
Artık İstanbul'dan değil Ankara'dan emir alacaktı.
İlk Mecliste Mersin Milletvekiliydi.
İnönü Savaşlarına katıldı.
Sakarya Meydan Muharebesinde önemli rol aldı.
1921'de Mirliva (Tuğgeneral) oldu. 
Süvari grup Komutanlığına atandı.
Uşak, Afyon cephesinde görev aldı.
9 Eylül'de ordumuz İzmir'e girdi.
İzmir'e ilk giren Süvari Birliği Komutanıydı.
10 Eylül'de İzmir'de M. Kemal Paşa'yı karşıladı.
Ferik (Tümgeneral) oldu.
TBMM'de Mersin Milletvekiliydi.
Ama devamlı Cephelerde görevliydi.
II. Dönemde İzmir Milletvekili seçildi.
Bu arada 5. Kolordu Komutanıydı.
Askerlik ve Milletvekilliği bir arada olmuyordu.
TBMM'den ayrıldı, Orduda kaldı.
1926 yılında Orgeneral oldu.
1927'de Genelkurmay Başkanlığına vekalet etti.
1930 yılında Menemen olayları oldu.
Yörede Sıkıyönetim Komutanlığına atandı.
1933'de I. Ordu Komutanlığına getirildi.
1934'de Kızıl Ordu Manevralarına davetliydi.
1937'de Trakya Manevralarına katıldı.
1938'de Atatürk'ün Cenaze Töreni Komutanıydı.
1945'de yaş haddinden emekliye ayrıldı.

Fahrettin Paşa'nın bir anısı (kendi anlatımıyla) :

"Mütareke yıllarında M. Kemal Paşa İzmir ziyaretinde
Altay ile İngiliz Donanma Karması maç yapıyorlardı.
Maçı M. Kemal Paşa ile beraber izledik. Altay çok güzel 
bir oyundan sonra İngilizleri yenince Ulu Önder çok 
duygulandı, gururlandı ve Altay için takdirlerini belirtti.
Aradan epey zaman geçti. Gazi Mustafa Kemal Paşa, 
İran ile bir sınır anlaşmazlığını halletmek üzere beni 
görevlendirdi ve Tebriz'e gittim. Tebriz'de bulunduğum 
sırada, Mecliste soyadı kanunu müzakere edilmiş ve 
ittifakla Gazi Mustafa Kemal Paşa'ya Atatürk soyadı 
verilmişti. Bütün yurt kendisini yeni soyadından dolayı 
tebrik ediyordu. Ben de hemen bir telgraf çekmiş ve
kendisini kutlamıştım. Atatürk'ten ertesi gün gelen 
cevab-ı telgraf şöyle idi: "Sayın Fahrettin Altay Paşa, 
Ben de seni tebrik eder Altay gibi şanlı, şerefli 
günler dilerim". Telgrafı aldığım zaman gözlerim 
dolu idi. Atatürk, çok mütehassıs olduğu ve beraber 
izlediğimiz Altay maçının hatırasına izafeten bana 
Altay soyadını lâyık görmüştü..."

Fahrettin Altay Paşa
25 Ekim 1974'de İstanbul'da aramızdan ayrıldı.


(Bilgiler Vikipedi'den özetlenmiştir.
Altay, kapak çizimini kullanmama izin veren 
sayın Meliha Aladağ'a içten teşekkürlerimi sunuyorum)

.

7 yorum:

  1. Çok özel bir bilgi. Altay ve Altay'lılar için de özel. Teşekkür ediyorum dostum.

    YanıtlaSil
  2. 🙏Şükran.🌼 Ruhları şad olsun...💐 💐

    YanıtlaSil
  3. YİNE YENİ BİLGİLER EDİNMEMİ SAĞLADIN. SAĞOL CAN DOST. 😚

    YanıtlaSil
  4. Mekanları cennet olsun inşallah

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Yücel ne güzelde yazmışsın iyi ki Altay takımı süper lige çıktı ve sayende senin yazını okuma şansını buldum, kalemine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. Sayın hocam,
    Yazılarınızı dikkatle takip eden biri olarak; bu yazınız da çok güzel. Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  7. Bir spor haberi ile bile ufuklarımızı genişletiyorsunuz, Teşekkürler 👍👏🤗😘

    YanıtlaSil