YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

30 Ocak 2015 Cuma

İRAN CAM MÜZESİ...


O gün iki Müze dolaşmıştım.
Günlük plânlarımı tamamlamıştım.
Günü kapatmıştım.
Otele doğru dönüşe başlamıştım...

Yürüyordum.
Tahran sokaklarında.
Fotoğraflar çekiyordum.
Ara sıra...

Gün batımı sırasında.
Güzel bir ev gördüm karşımda.
Fotoğraflamak için gittiğimde yanına.
Bir Müze olduğunu fark ettim kapısında...

"Muzeye Abgine" denilmiş.
Meğerse bir Cam Müzesi imiş.
İran'ın Cam ve Seramik eserleri.
Burada sergilenirmiş...

Çok az vardı kapanmasına.
Şöyle bir göz atmak için girdim aslında.
Ama çarpıldım daha ilk adımda.
Binanın ihtişamına...

1920'lerde yapılmış bu bina.
1921-1952 yılları arasında.
Beş kez Başbakanlık yapan.
Ahmad Qavam'a aitmiş aslında...

Kullanmış İran Başbakanı.
Bu rezidansı.
Binayı da, 7 dönümlük bahçesini de.
30 yıl süreyle...

Sonra satılmış bu bina 1952 senesinde.
Mısır Sefareti'ne.
El değiştirmiş 1959'da.
Nasır döneminde İran'la ilişkiler bozulunca...

İmparatoriçe Farah Diba.
Satın almış burayı 1976'da.
Bir Müze yapmak amacıyla.
Bu güzel binada...

İran, Fransız, Avusturya.
Kökenli mimarlar başlamış iç dekorasyona.
Ama Devrim hareketleri girince araya.
Açılışı yapılmış ancak 1998 yılında...

Günümüzde.
İran'ın antik ve tarihi.
Cam ve Seramik eserleri.
Burada sergilenmekte...

Dalıp, gitmişim gezerken.
Bir görevli geldi.
Farsça "kapatıyoruz artık" gibi.
Bir şeyler söyledi...

Birden rüyadan uyandım.
Bu güzel eserleri bitiremeden.
Tümünü inceleyemeden.
Ayrılmak zorundaydım buradan, mecburen...


İran Cam Müzesi Fotoğraflarım:
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/CamMuzesi#6108629541188015826

.