YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

18 Şubat 2013 Pazartesi

KARS...


Yalnızca.
Serhat ilimiz olarak.
Biliniyor.
Kars Vilayetimiz...

Kars
'ın Kar'ı, Kaz'ı, Kaşar'ı, Kars tabyaları.
Kayağı, Kale'si, Kağızman Kaya resimleri.
Kyrenia Köşk'ü, Kuyucak Kuş cenneti ve Köpeği.
Bunlar Kars'ın yalnızca "K" ile başlayan özellikleri...

En yüksek illerimizden.
Denizden yüksekliği.
Kars'ın.
Yaklaşık 2000 m dolayında...

En soğuk yörelerimizden.
Yüksek rakımı yüzünden.
Ortalama -16 derece ısıda.
Kış aylarında...

Urartu'lar.
Ve Persler hakim.
Bu yöreye.
Milattan Öncelerde...

Sonraları Hıristiyanlarda.
Milattan sonraki 420 yıl boyunca.
Selçuklular geliyor bu bölgeye.
1064 senesinde...

Gürcüler, Moğollar.
Akkoyunlular, Karakoyunlular.
Sonrasında Osmanlılar.
Burada at koşturuyorlar...

Daha sonra Ruslar.
1877-78, 93 Harbi sırasında.
40 yıl süreyle.
Buraya hakim oluyorlar...

Şehri plânlıyorlar.
Kars'ı imar ediyorlar.
Kenti güzel binalarla.
Ve yapılarla donatıyorlar...

Sonra Kars Antlaşması imzalanıyor.
Ruslarla sınır çiziliyor.
1921 yılında bir vagonda.
Kâzım Karabekir Paşa'yla...

Kars bize kalıyor.
Serhat ilimiz oluyor.
Gözden uzak olan.
Biraz gönülden de uzak oluyor...

Kent güzelliğini yitiriyor.
Güzelim yapıların sayısı çok azalıyor.
Geçen yıllarda.
Bilgisizlik ve bakımsızlıkla...

Haydin seyahata.
Hoş gelişler ola.
Bu vatan parçasına.
Halâ güzel olan Kars'a...


Kars fotoğraflarım:
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/Kars#5845119819507885218


.