YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

10 Mayıs 2010 Pazartesi

KERİM AĞABEY...


Kerim Ağabey'i 1968 yılından beri tanırım.
Ben o yıllarda Hacettepe’de stajyerdim.
Yaz aylarında KBB’da gönüllü çalışırdım.

Kerim Ağabey KBB’da genç bir Asistandı.
İzmir’den yeni gelmişti.
Saygın bir kişiliği vardı.

1970 yılında Hacettepe KBB Asistanlığına başladım.
Kerim Ağabey kıdemlim oldu.
Kendisinden birçok şey öğrendim.

O uzun yıllar Hacettepe’de kaldı.
Bir süre İngiltere’de mezuniyet sonrası eğitim gördü.
Genç yaşında Doçent oldu.
Anabilim Dalı Başkanlığı'na kadar yükseldi.
Hep sevilen, sayılan bir kişiydi.

1987 yılında Hacettepe'den ayrıldı.
İzmir’e gitti.
9 Eylül Üniversitesi yeni yeni kuruluyordu.
Profesör'lüğe atandı.
Yepyeni, pırıl pırıl bir Klinik kurdu.

9 Eylül KBB
, büyük atılımlar yaptı.
Bilimsel arenada kendisini kanıtladı.
Yeni KBB Uzmanları, Öğretim Üyeleri yetişti.
Kerim Ağabey'in önderliğinde…

Kerim Ağabey'in yükselişini izliyordum.
Her seferinde.
Uzaktan olsa da…

Artık tüm KBB camiasında iyi bir yeri vardı.
Seviliyordu, sayılıyordu.
Bilimsel yönüyle.
Yumuşak kişiliğiyle, sevgi ve hoşgörüsüyle.

Kerim Ağabey geçen hafta emekli oldu.
Görkemli bir emeklilik töreni yapıldı.
İki aşamada.

İlki Üniversitesinde yapıldı.
Akademik bir törenle.
Rektör, Dekan ve Öğretim Üyelerinin katılımı ile...

Çok güzel bir konuşma yaptı Kerim Ağabey.
Mesleğine değil ama Kürsü’süne veda ederek.
Hepimizin gözlerinden yaşlar getirerek…

Kerim Ağabey görkemli bir biçimde uğurlandı.
23 yıl görev yaptığı Üniversitesinden.
Alkışlar arasında.
Beyaz bir Limuzin’e bindirilerek.
Onuruna verilen Kokteyl’in hemen sonrasında…

İkinci tören akşam Çeşme’de yapıldı.
Ülkenin dört bir yanından gelen.
KBB Uzmanlarının katılımıyla…

Kerim Ağabey'in özgeçmişini ben anlattım.
Dilimin döndüğünce.
Emekliliğin ne güzel bir şey olduğunu vurgulayarak.
Melih Cevdet Anday’ın dizeleriyle :

Emeklilik güzel şey doğrusu
Üstelik hava da güzelse
Hele gücün kuvvetin yerindeyse
Elin ekmek tutmuşsa bir de
Hele tertemizse gönlün
Hele kar gibiyse alnın
Yani kendinden korkmuyorsan
Kimseden korkmuyorsan dünyada
İyi günler bekliyorsan hele
İyi günlere inanıyorsan
Üstelik hava da güzelse
Emeklilik güzel şey
Çok güzel şey doğrusu


diyerek…

Sonrasında Kerim Ağabey çıktı kürsüye.
Duygu yüklü konuştu.
Alkışlarla uğurlandı…

Kokteyl Çeşme Kalesi'ndeydi.
Birçok anı plâketi sunuldu burada kendisine.
Anabilim Dallarından, Derneklerden, Vakıflardan…

Sonrasında 3 gün süren Bilimsel Toplantılar vardı.
Dr. Kerim Ceryan'ın onuruna düzenlenen.
KBB’da Güncel Başlıklar'ı işleyen.
Yerli ve yabancı konuşmacıların olduğu.
Yoğun bilimsel tartışmaların yapıldığı…

Bu Toplantılar bir Balo ile taçlandırıldı.
Üçüncü günün sonunda…

Odyoloji Kliniği bir Türk Müziği korosu oluşturmuştu.
Yusuf Nalkesen’in bir şarkısını seslendirdiler.
Ayrılsak da beraberiz”i söyleyerek…
Mükemmel ve anlamlı bir biçimde…

Sonrasında da bir sürpriz yaşandı.
9 Eylül KBB’ın tüm Öğretim üyeleri salona girdiler.
Harmandalı” müziği eşliğinde.
Efe kıyafetleri ile.
Olanca heybetleriyle.
Ve de ciddiyetleriyle…

Sonunda Efelerin Efe’si de katıldı onlara.
Yani, Kerim Ağabey...
Oynadılar, naralar attılar, efelendiler.

Gecenin sonunda Alumni pastası kesildi.
Tüm 9 Eylül KBB çalışanları tarafından…

9 Eylül KBB olağanüstü hazırlanmıştı bu uğurlamaya.
Unutulmayacak bir birlik ve beraberlikle.
Kerim Ağabey'in emeklilik törenine…

Ama ne yapılsa azdı kanımca.
Böylesine saygın, sevilen bir bilim insanına…


Dr. Kerim Ceryan Fotoğrafları için:

https://photos.google.com/share/AF1QipNkux-VRn-L2SGCAfdluGRUZC1rGQ2U7SPR3WpBLWBVaXsQmYDyROmtYa6p_oXjjA/photo/AF1QipP6Rh8WdCRhp1sFMmbNfqdOLXhyiOlpfHc4qN1E?key=YnVQNHY4UzhNM2VLaDRLckZRVVU5VGxOeTBQUmZn
.