YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

2 Mayıs 2010 Pazar

DELİCE...


Her Ankara yolculuğumda geçerim Delice’den…
Kırıkkale’ye bağlı bir ilçemizdir.
Ankara-Samsun karayolunun 125. km. sindedir.

Adını hemen içinden geçen Delice Irmağından alır.
Delice, Kızılırmağın en uzun koludur.

Kıpkırmızı bir toprağı vardır Delice’nin.
Yolun iki yanında ilginç şekilli tepeler bulunur.
Onlar da kıpkırmızıdır.

Farklı bir kızıl renk alır toprak.
Gölgede-güneşte, yağmurda ve çamurda.
Güzel görünümlü manzaralar seyredersiniz.
Delice ilçesinin içerisinde yol alırken.

İki tarafta üzüm bağları vardır.
Verimli ve kaliteli bağcılık yapılır burada.
Sonbaharda mutlaka dururum.
Koca taneli beyaz üzümünden muhakkak alırım.
Ünlüdür buranın “Delice beyazı“ üzümleri.

Geçen hafta Ankara dönüşü uğradım Delice’ye.
Jip’imi vurdum kızıl topraklı yollara.
Girdim kızıl vadiler içerisine.
Yürüdüm, tırmandım saatler boyu.
Bir başıma, olanca yalnızlığımla…

Bahar tüm güzelliğiyle gelmişti buralara.
Hava sıcak, gök masmaviydi…

Etrafta taptaze bir yeşillik.
Allı, morlu kır çiçekleri her yerlerde.
Havada karaleylek'ler, akbaba'lar.
Yerde tilki'ler, kaplumbağa'lar.
Baharın gelişini kutluyorlar...

Siz de geçerken uğrayın Delice’ye.
Birkaç saat vaktinizi ayırın.
Keyif alacaksınızdır coğrafyanın farklılığından…

Delice vadisi görüntüleri için:

http://picasaweb.google.com.tr/tanyeri/Delice#5466662658830124962

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder