YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

5 Mart 2010 Cuma

BARÇA İLE UÇMAK...


Geçen hafta İstanbul’a gidecektim.
TK 575, sabah 06.20 THY uçağıyla.

Samsun-Çarşamba
havaalanına geldim.
Anonslar yapıldı.
Uçuş kartlarımız kontrol edildi.
Uçağa doğru yürümeye başladım.

Birden gözlerime inanamadım.
FC Barcelona logolu bir uçak bizi bekliyordu.
THY uçağı, Barcelona forması giymişti.
Düş görüyordum herhalde…

Dışarıdan birkaç fotoğraf çektim.
Sonra uçaktaki yerimi aldım.
Manavgat isimli bir Boeing 737-800 uçağıydı.
Diğerlerinden farklı değildi.
Ama dünyanın en ünlü futbolcularını taşımıştı.
Messi’yi, Xavi’yi, Puyol’u, Henry’i, Iniesta’yı…

Barcelona FC diyince duracaksın.
Barça, dünyanın en iyi futbol kulüplerinden birisi.
UEFA takımlar sıralamasında birinci sırada.
Chelsea ve Manchester United’in önünde.

Sloganı “més que un club”.
Türkçesi, “bir kulüpten daha fazlası…

Son sezonda altı kupa birden almış.
Bu yönüyle dünyada tek takım.
2009 yılında İspanya Lig şampiyonu,
İspanya Kral Kupası şampiyonu,
İspanya Kulüpler Kupası şampiyonu,
İspanya Süper Kupa şampiyonu,
Avrupa Şampiyonlar Ligi şampiyonu ve
Dünya Kulüpler Şampiyonu olmuş bir takım.

THY bu kulüple sponsorluk anlaşması imzalamış.
Hangi kulüple?
Formasında “Unicef”in tanıtımını yapan bir takımla.
Göğsüne hiçbir reklâm almayan bir markayla…

Bu uçak FC Barcelona’yı taşıyacak.
98.000 kişilik Nou Camp stadında panolarda yer alacak.
İspanyada ve dünyada büyük bir tanıtım aracı olacak.
Hem Türkiye’nin hem de THY’nın…

Her zaman THY ile büyük keyif duyarak uçarım.
Bu kez daha başka bir gurur duydum.
Böylesine bir takımın sponsorluğunu üstlendiği için.

Darısı tüm kulüplerimizin başına diyelim.
Fenerbahçe’nin, Galatasaray’ın, Beşiktaş’ın…

THY-FC Barcelona sponsorluğu fotoğrafları:

http://picasaweb.google.com/tanyeri/FCBarcelona#

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder