YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

8 Ocak 2010 Cuma

BMW DÜNYASI...


BMW hepimizin iyi bildiği bir dünya markası.
Bayerische Motoren Werke kelimelerinin kısaltılmışı.
Yani “Bavyera Motor Fabrikası”nın.

BMW, 1913 yılında Münih’te kurulmuş.
Başlangıçta uçak motoru fabrikası olarak.
1929’den sonra da otomobil fabrikasına dönüşmüş.
70 yıldır otomobil üretmekte...

Şirketin fabrikası da yönetim binası da Münih’te.
Münih’in göbeğinde.
1972 Münih Olimpiyat Parkı’nın hemen karşısında…

Fabrika binalarını pek fark edemezsiniz.
Tek katlı yapılanmalarıyla.
Ama dört silindirli gökdeleniyle tanınır BMW binası.
Yıllardan beri bilinen o meşhur görüntüsüyle…

Bunların yanına bir yapı daha eklenmiştir.
Çok yakın bir geçmişte, 2007’de...
BMW Dünyası” adı ile.

Burası aslında bir otomobil teşhir salonu…
Günümüz Türkçesiyle “Show Room”.

Ama sıradan bir otomobil sergileme alanı değil.
Öncelikle muhteşem bir mimarisi var.
Sonrasında da inanılmaz modern bir düzenleme.

25 dönümlük bir araziye kurulmuş.
Üç katta tam 73 dönümlük kapalı alana sahip.

Dinamik bir dış yapılanması var.
Tümüyle çelik konstrüksiyon bir yapı.
Siyah cam panellerle estetik sağlanmış.
Tüm çatısı güneş enerjisini toplamak için plânlanmış.

Bu eser için 2001’de Uluslararası bir yarışma açılmış.
Dünyadan 275 mimar katılmış bu yarışmaya.
Viyana’dan Prof. Wolf Prix’in projesi birinci olmuş.

İnşaat 2003 yılı Ağustos’unda başlamış.
Yaklaşık 4 yılda, 17 Ekim 2007 tarihinde bitirilmiş.
Açılışın ilk iki gününde tam 80.000 kişi burayı gezmiş.
Günümüzde Münih’in en sık ziyaret edilen kapalı alanı.
Yılda yaklaşık 2 milyon kişi tarafından geziliyor.

Hasbel kader biz de dolaştık bu modern yapıyı.
Yıllardır BMW fabrikasında çalışan emekçi dostumla.
Samsun’lu sevgili Hayati Buyar ile…

Biri birinden güzel otomobillere mi bakacağız.
Yoksa yapının ultra mimarisine mi, şaşırdık…

Gıcır gıcır otomobilleri inceledik.
Binlerce Euro’luk fiyatlarını öğrendik.
Sonra da onları alan müşterileri gördük.
Yeni araçlarına gururla kurulup binadan çıkışlarını izledik.

Güle güle kullansınlar” dedik içimizden.
Sonra da yutkunduk ve ayrıldık BMW Dünyası’ndan…


BMW Dünyası fotoğraflarım için:
http://picasaweb.google.com.tr/tanyeri/BMWdunyasi#


.