YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

1 Mart 2024 Cuma

DÜDEN ŞELALESİ...

 

- Şubat 2024, Düden Şelaleleri, Antalya -


Çoğu kişi zanneder ki.
Antalya'daki.
Düden Şelalesi.
Bir tek Şelaledir sanki...

Halbuki iki ayrı Şelale var gerçekte.
Antalya'da bu isimde.
Düden çayı üzerinde.
Yukarı ve Aşağı Düden olmak üzere.

Son gelişimde Antalya'ya.
İnerken tam Havalimanına.
Fotoğrafladım uçaktan Düden Şelalesini.
Antalya'nın simgelerinden birisini...

Antalya'da sonraki günlerimde.
Gittim denizden tekneyle.
Karadan da otomobille.
Düden Şelalesi'ne...

Bu şekilde hem havadan.
Hem karadan.
Ve hem de denizden.
Görüntüledim Düden'i üç ayrı yerden...

Kelime anlamı olarak "Düden".
Suyu çeken, suyu yutan.
Delik anlamına gelen. 
Yeraltı nehirlerine verilen.
Gelmekte genel bir isimden...

Nehirler genelde.
Dağlardan gelen karların erimesiyle.
Bu çay ve derelerin birleşmesiyle.
Meydana gelmekte...

Antalya'da bulunan.
Düden akıntısını oluşturan.
Bu çeşit çay veya dereler.
Ortalıkta pek görünmezler...

Düden çayı gerçekte.
Antalya'nın 30 km kuzeyinde.
Pınarbaşı'nda "Kırkgöz" isminde.
Bir kaynaktan çıkmakta yüzeye...

Kırkgöz'den çıkan bu dere.
Birkaç kilometre ilerler güneye.
Ve Kırkgöz dökülgeninde.
Girerek kayalar arasına.
Kaybolur gözden bir anda...

20 km yer altında yol aldıktan sonra.
Kepez ilçe sınırında.
Tekrar çıkar ortaya. 
Bir obrukta Düdenbaşı'nda...

Yukarı Düden Çağlayanı.
Ya da Düdenbaşı.
İlk şelaledir burası.
20 metreden dökülür suları aşağı.
Seyredebilirsiniz şelaleyi arkadan.
Girerseniz içeri bir mağaradan...

Bu, Yukarı Düden Şelalesi.
Büyük İskender Şelalesi.
Olarak da bilinmektedir.
Burası, Lirboten Kome antik kentidir.
B. İskender, MÖ 334'de fethetmiştir.
Atlarını burada sulattığı söylenir...

Bu şelaleden dökülen sular.
Bir süre dar bir vadide köpürerek akar.
Karpuzkaldıran bölgesinde.
40 metre yüksekliğinde.
Bütün şiddetiyle yaparak bir Şelale.
Dökülür Akdeniz'e tüm görkemiyle... 

Burası da Düden çayında ikinci Şelaledir.
Aşağı Düden Şelalesi olarak bilinir.
Havadan da, denizden de, karadan da.
Seyri pek güzeldir...


Düden Şelaleleri Fotoğraflarım:
.

11 yorum:

  1. Elinize sağlık degerli dostum. Harika fotoğraflar.
    Erol Saşmaz

    YanıtlaSil
  2. Günaydın. Her zamanki gibi harika bir tanıtım olmuş. Tebrik ederim. Hamiş: Biz "kırkgöz, kırkayak" deriz, Yunan-Romalılar "miryakefalon, yüzayak" derler..... Ekin farklı. Selâm ve muhabbetle. Mustafa Kahramanyol

    YanıtlaSil
  3. Munzur nehri de Ovacık'ta Kırkgözler bölgesinde yeryüzüne çıkıyor. Görülmeğe değer bir doğa güzelliğidir ve kutsal bir mekandır Mustafa...

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel anlatım. Çok teşekkür ediyoruz. Antalya eşim Nilgün’ün memleketi. İyi hafta sonları diliyoruz. Nilgün &Sırrı

    YanıtlaSil
  5. Antalya'ya da sevgili Nilgün'e de selam olsun...

    YanıtlaSil
  6. Emeğinize sağlık olsun,hocam.

    YanıtlaSil
  7. Muhittin Tatlici2 Mart 2024 10:22

    Çok kez seyrettiğim Düdenin Aşağı-Düden olduğunu ve birde Yukarı-Düden olduğunu sayende öğrendim. Ayrıntılı bilgiler ve enfes fotoğraflar için de ayrıca Teşekkürler Dostum.
    Emeğine sağlık.👍🤗👏🙏

    YanıtlaSil
  8. Güzel çağlayanlar, her zaman olduğu gibi güzel fotograflar.

    YanıtlaSil
  9. Düden hakkında tam tekmil bilgi ve olabildiği kadar fotoğraflar için teşekkürler Yücel Hocam 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tekmil fotoğraflar yazan Bülent Şerbetçioğlu

      Sil
  10. Yücel hocam şelaleyi gördüm fakat bu kadar ayrıntısını bilmiyordum teşekkürler

    YanıtlaSil