YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

17 Mart 2021 Çarşamba

KAMİL FURTUN İLE...



Sevgili Kamil, öğrencimizdi.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde.
Tıp Fakültesi'nde.
1984 ve 1985 senelerinde...


1985 yılı Haziran'ında.
Başladı Hekimlik yaşamına.
Tunceli'nin Mazgirt kazasında.
Darıkent Sağlık Ocağı'nda...

Sonrasında Asistanlık yaşamı.
Göğüs Cerrahisi Uzmanlığı.
Uzmanlığı sonrası Mecburi Hizmeti.
Ve iki yıl Askerlik görevi...

Samsun Göğüs Hastalıkları.
Hastanesinde göreve atanması.
20 yıl da burada görev yapması.
Ve canla-başla çalışması...

30 yıl Hekimlik yapması.
Ve 30 yılın sonunda. 
2015 yılının Mayıs ayında.
Görevinin başında silahlı.
Bir saldırıyla aramızdan ayrılması...

Öğrencim sevgili Kamil ile bir arada.
Her yıl 14 Mart Tıp Bayramı'nda.
Çıkmakta olan "Kılçık" adında.
Gülmece Dergimizde. 
Çalışmıştık 1984 ve 1985 senelerinde...

Kamil'in kalemi iyi idi.
Mizah yönü çok güçlüydü.
İnce espiriler yapardı, yazardı.
Kılçık'a renk katardı...

1984 yılında Samsun'da.
Yarışmalar düzenlemiştik Kılçık'ta.
Kamil birinci olmuştu. 
"Asrın Maçı" başlıklı yazısıyla...














Aramızdan ayrılmasından 6 yıl sonra.
Kamil Furtun adına.
Mizah Öyküleri dalında.
Düzenlenmiş bir yarışma.
Samsun Tabip Odası aracılığıyla...

Dün akşam bu yarışmanın.
Ödül Töreni yapıldı.
Çevrimiçi ortamda..
Kalabalık bir katılımcı grubuyla...

Yarışmaya 63 kişi katılmıştı.
Büyük Ödülü, Onur Akbaba.
"Dilimin Ucunda".
Öyküsüyle kazanmıştı...

"Açılın Ben Doktorum".
"Birileri Gövdemi Çalmış".
"Düşe Kalka Geldim Ben Bu Yaşıma" da.
Mansiyon Ödülleri idi  bu yarışmada...

Dr. Kamil Furtun.
2021 Mizah Öyküleri.
STO tarafından bir araya toplanacak.
Ve bir kitap olarak yayınlanacak...

Ve sevgili Kamil de bundan sonra.
Öykülerle, iğnelemelerle, yazılarıyla.
Artık hep aklımızda.
Ve hep aramızda olacak...


Dr. Kamil Furtun Fotoğrafları:
.

5 yorum:

  1. Sevgili hocam, sizi okurken hem çok seviniyor ve hem de zaman zaman hüzünleniyorum. Bitmek tükenmek bilmeyen enerjiniz karşısında kendimi hiç sayıyorum. Sizi tanımak, sizinle olmak, yazdıklarınızı okumak yaşam sevincimi artırıyor. İyiki varsınız ve sizi okuyabiliyorum. Selam saygılarımla..

    YanıtlaSil
  2. Dr.Kamil beyin ruhu şad mekânı cennet olsun inşallah. Sizde iyi ki varsınız ve bizi bilgilendiriyorsunuz.Saygilar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kamil Furtun öldürüldüğünde yazmıştım.
    BABAMI BEKLIYORUM
    Bir çocuk babasını bekliyordu.
    Akşam karanlığı çökmüştü,
    Gelmiyordu bir türlü.
    Babam nerede diye sordu.
    ÖLDÜ dediler,
    Anlayamadı.
    ÖLDÜRÜLDÜ dediler,
    Hiç anlamadı.
    Bir hastası ÖLDÜRDÜ dediler.
    Bunu hiç ama hiç anlamadı.
    Varsa anlatabilecek birisi,
    Samsunda,evinde,
    Babasının resmine bakıp,
    Bekliyor.
    Dr. Hüsrev Çetin
    2015 Izmir




    YanıtlaSil
  4. Çok üzücü.Doktor ve sağlık personeline yapılan bu saldırılar, inanılmaz boyutta.
    Bu konuya duyarsız herkesi lanetliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Hocam çok hüzünlendim ne kadar da değerli bir hekim güzel insanmış, nur içinde yatsın.
    Ancak ben sizin gençliğinizde Futbol oynadığınızı ilk kez duyuyorum.

    YanıtlaSil