YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

15 Ocak 2020 Çarşamba

PHNOM PENH PAZARI...


- 28.02.2019 Phnom Penh, Kamboçya -

Mekong nehri kıyısındaki.
Phnom Penh'i.
Kamboçya'nın Başkenti'ni.
Anlatmıştım Blog yazımda bir yıl önceki:

Daha önce Kamboçya'da.
Siem Reap'ta.
Angkor Wat tapınağının olduğu alanda.
Bulunmuştum bir Sokak Pazarı'nda:

Son günümüzdü Phnom Penh'de.
Gezecektik şehirde.
Akşam üzerinde de.
Uçacaktık Singapur kentine...

Kalktım erkenden sabahın seherinde.
Biraz yürümek amacım kahvaltıdan önce.
Konakladığımız Otelin hemen çevresinde.
Gördüm bir Sokak Pazarı sürpriz biçimde...

Hemen daldım bu Pazar'a.
Dolaşıyorum ara sokaklarında.
Karmakarışık alanlarda.
Renkli insanlar arasında...

Renkli sebzeler, meyveler.
Açıkta satılan tavuklar, etler.
Canlı canlı böcekler, balıklar.
Non-hijyenik tezgahlar...

Bir ülkenin.
Gerçek yeme-içme kültürünün.
En güzel algılandığı.
Yerler sokak arası pazarları...

Yalnız ve güzel ülkemin pazarlarında.
Rastlıyoruz domates, biber, patlıcan'a.
Marul, soğan, fasulye, maydanoz'a.
Ya da üzüm, elma, armut, portakal'a... 

Burada, akla hayale gelmedik sebzeler.
İsimlerin bilmediğimiz meyveler.
Çeşit çeşit balıklar, midyeler, böcekler.
Haşlanmış, pişirilmiş acayip yemekler...

İsmini soruyor, öğreniyorsun.
Ardından, hemen unutuyorsun.
Tadayım diyorsun, istiyorsun.
Şekline biçimine bakıyorsun, duruyorsun...

Üç saat dolaşsanız burada.
Üç gün yemek yemezsiniz vallaha.
Sabah sabah dolaştım bu Pazar'da..
Vakit geçti, haydi Oteldeki kahvaltıya...


Phnom Penh sokak Pazarı fotoğraflarım:
.