YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

25 Mart 2019 Pazartesi

HCMC güzel sanatlar müzesi...



- 21 Şubat 2019, Ho Chi Minh City-Vietnam -

Bugün son günümüz.
Ho Chi Minh kentinde.
Akşam üzerinde.
Uçacağız Hanoi'ye...

Serbest zaman ayırmışlar.
Şehir dolaşılır diye planlamışlar.
Alış-veriş yapılsın istemişler.
Grup serbest demişler...

Benim alacağım bir şey yok.
Sabah dilediğim gibi kenti geziyorum.
Ho Chi Minh kentini görüntülüyorum.
Şehrin zenginliğine hayret ediyorum...

Keşfediyorum öğlende.
Otelimize yakın bir yerde.
Olağanüstü güzellikte.
Bir Müze...

Kentin en zenginlerinden birisinin.
Majestik Otel'in sahibinin. 
Hua ailesi'nin.
Evi imiş zamanında burası...

1929-34 yılları arasında.
İnşa edilmiş Saigon'da.
Üç katlı bir bina.
Mimarı da Fransız kökenli Rivera...

Sarı-beyaz renkte.
Fransız-Çin sitilinde.
Kolonial yapı biçimiyle.
Bir başyapıt bu ev bence...

Savaş kargaşası senelerinde.
Boş kalmış uzunca bir süre.
1987 senesinde bir Müze'ye.
Dönüştürülme karar alınmış Halk Meclisi'nde...

Restorasyonu bitmiş sonunda.
Dönüştürülmüş bu olağanüstü güzel bina.
1991 senesinde.
Güzel Sanatlar Müzesi'ne...

Binanın güzel bir bahçesi var.
Bahçesinde de çağdaş heykeller.
Binanın içinde yüksek tavanlı odalar.
Odalarda renkli karolar, vitraylar...

Tanık oluyorsunuz odaların içinde. 
Vietnam'ın çağdaş sanat ve kültürüne.
Budizm'e, Hinduizm'e.
Ait heykel, resim ve seramiklere...

Gerçekten önemli bir deneyimdi.
Vietnam'ın kültür ve sanat eserlerini.
Görmek, incelemek bir arada.
Güzel ve sihirli  bir ortamda...


HCMC GüzelSanatlar Müzesi fotoğraflarım:

.