YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

7 Şubat 2016 Pazar

UGANDALILAR...


Bugünkü Uganda.
Adını eski.
Buganda Krallığı'ndan.
Alır...

Buganda.
Bagandalar'ın yaşadığı.
Yerdir.
Aslında...

Buganda halkına.
Çoğul olarak.
Baganda denir.
Tekili de Muganda'dır...

19. yüzyılda.
Buralara geldiğinde Büyük Britanya.
Swahili dilinden "U" ön eki alarak.
Baganda, olmuştur bi güzel "Uganda"...

Baganda'lar, bugünkü Uganda'nın.
% 17'sini oluşturan.
En büyük etnik grubudur.
Ve de Luganda dili konuşur...

Buganda, Uganda.
Baganda, Muganda.
Luganda ve Maganda arasında.
Kafanız karıştı anladığım kadarıyla...

Unutun.
Günümüzde Uganda'da.
40 milyon dolayında.
İnsan yaşamakta...

53 kadar da.
Etnik grup var buralarda.
İsimlerini yazsam sırayla.
Kafanız karışacak biraz daha...

Tümü siyah derili.
Ve anadili.
Luganda olan bu insanlar İngilizce konuşmakta.
Pek iyi anlaşılmasa da...

Çok genç bir nüfusa.
Sahip Uganda. 
Ülkenin sadece % 2'si.
65 yaşın üzeri...

Fakir bir ülke Uganda.
Dünyanın en fakir ülkeleri arasında.
Millî gelir buralarda.
Kişi başına ayda 40 dolar civarında...

Fakirler.
Ama güzeller.
Sakinler, sevimliler
Ve kendileriyle barışık kişiler...

Çoğunun büyük bir beklentisi yok.
Günde iki şey satsınlar.
Günlük geçimini sağlasınlar.
Başka şey istemiyorlar...


Ugandalılar Fotoğraflarım için:
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/BagandalLar#6248434706446371378

.