YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

18 Ekim 2011 Salı

OTEL BOSSİNOP...

Annem 1907 yılı doğumludur. 
Doğma büyüme Sinop’ludur. 
Babamla Sinop’ta evlenmişlerdir. 
1933 yılında… 

Murtazaoğulları’nın kızıdır. 
Annem, Fahriye Hanım. 
Zehra Hanım’dır onun da annesi. 
Babası ise Ahmet Tevfik Bey... 

Evi, Sinop’un merkezindeydi. 
Dedem, Ahmet Tevfik Bey’in. 
Hemen Halkevi’nin yanında. 
İki katlı ahşap bir ev… 

Burada geçmişti. 
35 yıllık yaşamı annemin. 
Ablası Veliye
Ve ağabeyi Mahmut ile… 

Ben de kalmıştım. 
Bir kaç kez, bu evde. 
1950-1955 senesinde. 
Yaz tatillerimde… 

1954’te onarıldı. 
Arkasında güzel bir bahçesi olan. 
Bu ahşap ev. 
Ve 1969 yılında da satıldı… 

Özlemle anarım. 
Her gidişimde Sinop’a. 
Bu evi. 
Ve de geçmiş anıları… 

Geçen hafta burada kaldım. 
Uzun bir aralıktan sonra. 
Eski ev artık yoktu. 
Güzel bir Otel yapılmıştı yerine... 

İsmini BOSSİNOP koymuşlar. 
Güzel bir otel olmuş. 
Temiz ve bakımlı. 
Keyifle kalınası… 

Sinop’un merkezinde. 
Her yere yürüme mesafesinde. 
Sevgiyle karşılanıyorsunuz. 
Dostlukla uğurlanıyorsunuz… 

Konakladım geçen hafta burada. 
Otel BOSSİNOP’ta. 
Geçmiş anılarla. 
Ve de farklı duygularla… 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder