YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

11 Temmuz 2011 Pazartesi

VOS VOS ŞENLİĞİ'NDE...


İlk göz ağrımdır benim.
Volkswagen’ler…
Bu Vosvos’larda olmuştur.
İlk sürücülük deneyimlerim...

İki tane Vosvos’u olmuştu.
Farklı zamanlarda Yıldırım Ağabey’in.
06 EH 055 plâkalı, lâcivert renkli.Ve de beyaz renkli 06 KU 428 plâkalı…

1960’lı yıllardan tanığıyımdır.
Bu tosbağa'ların.
Ne kadar güzel olduğuna.
Ve ne kadar güçlü olduğuna…

Ferdinand Porsche'dir.
Almanya Stuttgart’ta.
Bu arabaların ilk tasarımcısı.
Taa 1930’lu yıllarda…

Adolf Hitler bahseder.
Mein Kampf (Kavgam) adlı kitabında.
Halk için düşündüğü bir arabadan.
1923’lü yıllarda…

1934 yılında bir araya gelirler.
A. Hitler ve F. Porsche.
Anlaşırlar Berlin’de.
Halk otomobili üzerinde…

Öyle bir otomobil olmalı ki.
Anne, baba ve üç çocuk binebilmeli.
Az benzin tüketmeli.
Ve de fiyatı 1000 Mark'ın altında olmalı…

Yoğun üretim için çıkıldı yola.
Wolfsburg’da 1938 yılında.
270 bin Alman’dan 5’er Mark toplandı.
Her ay taksitlerle…

Ancak savaş başladı.
1 Eylül 1939’da…

Yalnızca 210 Volksvagen yapılmıştı.
Ancak hiçbirisi halka ulaşamadı.
Savaş bütçesine aktarıldı.
270 bin Alman'dan toplanan.
Yüz binlerce Mark

Üretim tekrar başlatıldı.
1945 yılında.
Savaşın hemen sonrasında.
55 milyon insan yok olduktan sonra…

Kesintisiz üretildi.
Tam 55 yılda.
En uzun süre üretilen.
Taşıt aracı olma rekoru Vosvos’ta…

Üretimi sonlandı.
Meksika’da 2003 yılında.
21 milyon tane sattı.
55 yılda tüm dünyada…

Sayıları hızla azalıyor.
Bu kaplumbağa’ların tüm dünyada.
Ama halâ çok seveni var.
Buna rağmen yurdumuzda…

Vosvos şenlikleri düzenleniyor.
Yıllardır sevenleri bir araya geliyor.
Yeniliyor, içiliyor, geziliyor.
Ordu’nun yaylalarında…

Enis Ayar başlatmış bu şenlikleri.
1995’lerde.
11. si yapıldı bu yıl.
Bazı yıllar ara verilse de…

2 Temmuz günü toplandı.
Rengârenk yüzlerce Vosvos.
Yason burnu’nda.
Kamp yapıldı o akşam Argonotlar'ın yurdunda…

Ertesi gün Vona, Perşembe.
Sonrasında gezildi Ordu, Boztepe.
Yenildikten sonra orada yağlı pide.
Ve gezildi Kurul kayalıkları nefes nefese…

Gelindi ana kampa.
Kaplumbağa’larla, tosbağa'larla
Turnalık yayla’sında.
İkidere kamp alanına…

Gün batırıldı.
Bulutların ardında.
Olağanüstü bir manzarada.
Susuz yaylası'nda…

Yürüyüş yaptık sonrasında.
Kaleboynu obası'nda.
Uçurumun başında.
Mola verip Ablaktaşı’nda…

Yeşilce yaylası’na vosvos’larla gittik.
Yöre halkıyla bütünleştik.
Sevgiyle, dostlukla kucaklaştık.
Hep bir olup, halay çektik…

Tırmandık Karagöl’e.
Güçlü Volksvagen’lerimizle.
Hep birlikte.
Karagöl’ün 3000 m. lik zirvelerine…

Yürüdük ertesi gün.
Orman içinde siste.
5-6 kilometre.
Buz kayası’nı pek göremesek de…

Eğlence tertiplenmişti son gece.
Birçok sanatçı yer aldı sahnede.
Hep birlikte eğlendik o gece.
Obalardan gelen köylülerle…

Sarılıp ayrıldık, ettik veda.
Yeni tanıdığımız birçok dosta, ahbaba.
Söz verdik gelecek yıl vosvos’larla.
Yine bu şenlikte yayla'larda buluşmaya…


Vosvos Şenliği fotoğraflarım:
http://picasaweb.google.com/tanyeri/Vosvos#5627973050741515330

.