YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

9 Temmuz 2010 Cuma

KATİPLER KONAĞI...


Katipler Konağı”, Çorum’dadır.
Eskiden hep uğrardım buraya.
Samsun-Ankara yolculuklarımda…

Öğlen yemeği için Çorum’a girerdim.
Orta Anadolu yemeklerini tadardım.
Katipler Konağı’nda.
Hem de büyük bir keyifle…

Ama son zamanlarda pek uğrayamıyordum buraya.
Çevre yolu açıldı.
Hızla şehrin dışından geçiyorsunuz.
Çorum’a hiç girmeden.
Yolcu yolunda” diyerek…

Burası, çok güzel iki katlı bir Konak.
1878 yılında yaptırılmış.
Abdülhamit dönemi Ellinci Alay Tabur Kâtibi
Seyit Mehmetzade Mustafa Nusret Efendi tarafından.

Yakın bir zamana kadar mesken olarak kullanılmış.
1995 yılında restore edildi.
Yoktan bir lezzet durağı yaratıldı.
Yöresel Çorum yemekleri sunuluyor burada.
Hepsi de biri birinden nefis…

Geçen Pazar günü tekrar uğradım.
Katipler Konağı’na.
Kızım Tuğba ve torunum Papatya ile.

Konağın iki büyük salonu var.
Sekiz tane de odası.
Odalardan birisini seçiyorsunuz.
Ya da konağın avlusunda, açık havada yiyorsunuz.

Çatalaşı veya Tarhana çorbası ile başlıyorsunuz.
Sonrasında Mantı, Keşkek veya Mimbar tadıyorsunuz.
Yaprak sarması, Lahana dolması servis ediliyor.
Ardından da et yemeklerini seçiyorsunuz.
Yufkalı köfte, Tas kebap, Hünkâr beğendi.
Yanında nefis yoğurt, turşu ve suböreği ile.
Ve sonrasında Gülburma veya Sıkma baklava

Yemeklerin tadına doyamıyorsunuz.
Birkaç da paket yaptırıyorsunuz.
Böreklerden, çöreklerden, baklavalardan…

Yediklerinizin güzelliklerini anlatmak için.
Sizi bekleyen dostlarınıza, tanıdıklarınıza…


Katipler konağı resimleri için:
http://picasaweb.google.com.tr/tanyeri/KatiplerKonagi#5491162681907092034

Ayni resimler kopyala-yapıştır yöntemiyle:
http://www.facebook.com/album.php?aid=250580&id=608193661&l=9224af5969

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder