YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

17 Haziran 2024 Pazartesi

ESBELLİ CAMİSİ...

 

- 1 Haziran 2024, Ürgüp-Nevşehir -

Esbelli.
Ürgüp'ün bir mahallesi.
Yukarıdan bakan Ürgüp'e.
Kadim bir mahalle...

Hüseyin Tokat isimli.
1811 Cave Hotel sahibi.
Arkadaşım Esbelli'li.
İshak onun da dedesinin adı.
Bir dönem bu Caminin imamı...

Esbelli Camisi de.
Şehre bakan bir tepede.
Yapılmış 1814'te.
Geçmiş 200'den fazla sene...

Yöresel sarı taş yapılı.
1893 yılı onarımlı.
Minik bir avlulusu ağaçlı.
Yazlık bir ibadet mekânı...

Girişi üç sütunlu.
İçerisi geniş kemerli.
Tek pencereli.
Tarihi bir Cami...

Dikdörtgen planlı.
Küçük bir cemaat alanlı.
Basit Minber ve Mihraplı.
Şirin mi şirin bir yapı...

Köşk Minarelerini anlatmıştım.
Kapadokyanın.
Değinmiştim özgün yapılarına.
Bloğumda son yazımda:

Esbelli Camisinin Ürgüp'te.
Minaresi de.
Köşk şeklinde.
Uyumlu yöresel mimari biçimiyle...

Caminin Minaresi de.
Girişin hemen üstünde.
Sevimli görünümüyle.
Yapının bir köşesinde...

Dört zarif sütunuyla.
Tek tavan taşıyla.
Ve üzerindeki alemiyle.
O da şirin bir Köşk Minare...


Ürgüp Esbelli Camisi Fotoğraflarım:

.

5 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı.

    Bu tip mnareler insana çok sevimli gelir. Beni de çok etkiler. Baktıkça bakasım gelir.

    Oldukça eski, çok güzel bir Harput ezgisi vardır. Bu tip minarelere çok yakışır.
    “YÜKSEK MİMAREDE KANDİLLER YANAR,
    KANDİLİN ŞAVKINA BÜLBÜLLER KONAR..” Abdullah Tunç (derleyen Mehmet Özbek.

    İçtan selamlar sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Gösterişten uzak sade fakat özellikli bir camimiş. Sağolun değerli dostum. Selam ve sevgilerle.
    E.Sasmaz.

    YanıtlaSil
  3. Camiye baktıkça içimi huzur sardı. Çok teşekkür ederim sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. Yazın serin bir manevi sığınak olmalı

    YanıtlaSil
  5. HOCAM BU KÖYE TEŞEKKÜRLER BENİM İSMİMİ HATIRLADINIZ ELİMDEN GELSE BURAYI YENİDEN AYAĞA KALDIRIRIM SİZE VE EMEGİNİZE HAYRANIM KOLAY GELSİN SELAMLARIMLA CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil