YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

9 Kasım 2023 Perşembe

KARANLIKTA AKAN BİR YILDIZ...

 

- 9 Kasım 2023, Folkart Galeri-İzmir -


Beş  yıl önce.
29 Ekim'de.
Bir Sergi açılmıştı İzmir'de.
Folkart Galeri'de...

"Büyük Dahi" adıyla.
Gazi Mustafa Kemal başlığıyla.
Kişisel eşyalarıyla ve.
El yazıları ve resimleriyle:

Bu kez de.
Cumhuriyetin 100. senesinde.
Folkart yine yeni bir Sergiyle.
Atatürk'ü getirdi İzmir'e...

29 Ekimde.
Değildim İzmir'de.
Sergiyi dün ziyaret edebildim.
Ancak görüp, gezebildim...

Atatürk'e ait resimler.
İnanılmaz fotoğraflar, belgeler.
İlk kez gördüğümüz objeler.
Hiç duymadığımız bilgiler.
Hepsi bu Sergideler...

Bugün 10 KasımAtatürk'ün.
Ebediyete intikal edişinin.
85. senesi.
Cumhuriyetimizin de yeni geçti. 
100. seneyi devriyesi...

Görmediyseniz öneririm.
Gidin, bu sergiyi gezin.
Hiç görmediğiniz, bilmediğiniz.
Bilgilere erişin...

Yaşa.
Mustafa Kemal Paşa.
Yaşa!

Eserinle, anılarınla.
100 değil yalnızca.
Hep, bin yaşa...


Folkart Atatürk Sergisi Fotoğraflarım:
(Not: Her fotoğrafın sağ alt tarafında kare içerisinde "1" işareti göreceksiniz. Dilerseniz bu kareyi tıkladığınızda o fotoğrafla ilgili kısa bilgilere ulaşabilirsiniz)
.

8 yorum:

  1. Hocam Günaydın,o kadar mutlu oldum böyle güzel bir çalışmayı bizlere de izlettiğiniz için.Çok sağolun.Yüreğinize sağlık.Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür 😍 ediyoruz. Özlem ve saygıyla anıyoruz Atatürk ‘ümüzü.

    YanıtlaSil
  3. Elinize emeğinize sağlık değerli dostum

    YanıtlaSil
  4. Yücel abicim bizlerin görme imkanı olmadığı herşeyi bulup bizlere sunduğun için sonsuz tskler

    YanıtlaSil
  5. Rahmetle,saygıyla ve özlemle anıyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Sağolun, çok makbule geçti...

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Paylaşımınız ve kısa bilgi notlarınız çok değerli. Emeklerinize sağlık. Minnetle anıyoruz.

    YanıtlaSil