YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

28 Aralık 2020 Pazartesi

GEZİLERi ÖZLEDİK...


Koca bir seneyi.
Corona'lı 2020'yi.
Geride bıraktık.
Hepimiz yurdumuzdaydık...

Hepimiz evlerimize tıkılmıştık.
Maskelerimizi takmıştık.
Ellerimizi yıkamıştık.
Ama sokağa bile zor çıkmıştık...

Bazılarımız kısıtlıydık.
Bir kısmımız çalışıyorduk.
Ülkemizde tatil yapamıyorduk. 
Yurt dışına ise hiç çıkamıyorduk...

Halbuki bir yıl önce.
2019'da çıkmıştık tatile.
Kimimiz yurt içinde.
Kimimiz de diğer ülkelerde...

Ben başlamıştım gezilerime.
Şubat'ın 17 sinde.
Singapur ada ülkesiyle.
Ardından Vietnam ve Kamboçya ile...

Nisan'da gitmiştik Fas'a.
Marakeş, Kazablanka'ya..
Fes, Chefchauen gezmiştik.
Sahra çölünde gecelemiştik...

Mayıs ayında Almanya'daydım.
Hamburg, Bremen, Köln'ü gezdim.
Ren nehrinin iki kıyısında.
Mainz'a kadar gidip-geldim...

Haziran'da Yunanistan'daydım.
Atina'dan başladım.
Girit adası'nda çıktım.
Hanya'yı, Gonia'yı dolaştım...

Haziran ayı bitiminde.
Gittim Hakkari'ye.
Yüksekova, Çukurca, Şemdinli'ye.
Cilo Dağları ve Zap Vadisi'yle birlikte...

Temmuz ayı başında.
Önce Belgrad-Sırbistan'da.
Sonra da Saraybosna'da.
Boşnak dostlarla bir arada...

Temmuz sonunda.
Zonguldak'ta.
Bartın'da.
Filyos'ta...

Ağustos ayında.
Moldova'da.
Cricova'da Şarap tadımında.
Ve Türk asıllı Gagavuz dostlarla...

22 Eylül'de.
Bir günlüğüne Eskişehir'de.
OMM'sinde.
Odunpazarı Modern Müze'de...

Kasım'da. 
Önce Bergama.
Sonra Ankara.
Ceyhun Atıf Kansu'yla...

Aralık'da 10 günlük Küba.
Önce Havana.
Sonra da puro, müzik ve dansla.
Küba'lı dostlarla bir arada...

Planlamıştım 2020 yılında.
Gitmeye, Mart başında.
Hindistan'a.
Bizimada grubuyla...

Gidecektim sonrasında da.
Önce Kırım'a.
Daha sonra da Ermenistan'a.
Nisan ve Mayıs aylarında...

Korona münasebetsizliğiyle.
Gidemedim hiçbirisine.
Gidemediniz biliyorum sizler de.
Düşündüğünüz hiç bir geziye.
2020 senesinde...

Aslında gezmek lazım.
Ayaklar yürüyorken.
Gözler görüyorken.
Nefes alıp verebiliyorken.

Salgın bir hastalık yokken...


2020 Gezi Fotoğraflarımdan seçkiler:

3 yorum:

  1. HOCAM,BEN DE KIZILAY’A GİDEBİLSEMDE SEVDİĞİM İNSANLARLA KADEH TOKUŞTURABİLSEM DİYE BİR ÖZLEM İÇERİSİNDEYİM.🥴😘

    YanıtlaSil
  2. Özlemlerin biteceği bir yıl olması dileğimle...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hocam çok imrendim size. En kısa zamanda, gezgin ruhunuz Özgür kalsın. Yeni yıl da tüm yollar açılsın.

    YanıtlaSil