YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

13 Nisan 2016 Çarşamba

NAMASTE DEMEYE...


Tam bir yıl önce.
2015 senesinde.
Gitmiştik programlı bir geziye.
Hindistan ve Nepal’e…

Hindistan gezisini yapıyorduk.
Bir hafta sonra.
Geçecektik doğrudan  Pokhara’ya.
Nepal’in bu güzel kasabasına…

Nepal’de deprem olmuştu.
Pokhara 7.8 şiddetinde depremle sarsılmıştı.
Bizler de bu sarsıntıyı.
800 km öteden hissetmiştik…

Sonra haberler geldi.
Pokhara ve çevresi .
Büyük hasar görmüştü.
Çok sayıda ölü vardı…

Oteller yıkılmış, yollar kapanmıştı.
Nepal'e gitmenin anlamı kalmamıştı.
Nepallilerin işi zaten başından aşmıştı.
Yaralarını temizlemekle uğraşıyorlardı…

Nepal gezimizi iptal ettik.
Türkiye’ye dönecektik.
Ama söz verdik.
Ayni ekip bir yıl sonra Nepal’e gidecektik…

Bir yıl bugün doldu.
Yarın çıkıyoruz yola.
Önce Kathmandu’ya.
Ardından da Pokhara’ya…

Kathmandu’yu daha önce gezmiştim.
Güzel insanlarını sevmiştim.
Onlara  namaste” demiştim.
Bir kısmını da görüntülemiştim…

Birkaç gün yine Kathmandu’dayız.
Burayı gezeceğiz.
Sonra Pokhara’ya gideceğiz.
Pokhara’nın çevresindeki güzellikleri göreceğiz…

Sonrasında Himalaya’lara merhaba diyeceğiz.
3000 m dolaylarında trekking yapacağız.
Her gün en az 5-6 saat yürüyeceğiz.
Dağda her gün 20-25 km yol alacağız…

Şimdi yolumuz Nepal'e.
15 gün geçtiğinde.
Tekrar görüşmek üzere.
Namaste şimdiden tüm Nepallilere…

Nepal Fotoğrafları  (internetten alınmıştır) :   

.