YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

3 Kasım 2014 Pazartesi

BERGAMA FOTOMARATONU...


Bergama Fotomaratonu'nun.
Dördüncüsü de.
Yapıldı bu sene.
29 Ekim'de...

4 yıldan beri tekrarlanıyor.
Bu maraton.
Bergama'da.
Fotoğraf severlerin katılımıyla...

Bergama Amatör Fotoğraf Sanatı Derneği.
Kısa adıyla BEAFSAD.
Başkanı ve üyeleri.
Organize ediyorlar bu günleri...

Beş gün sürdü.
Bu yılki etkinlikler.
Sergiler, eğitimler.
Söyleşiler, gösteriler...

Vardı önemli fotoğraf sanatçıları da.
Bilgi paylaşımları da.
Sevgi ve dostluk da.
Fotoğraf yarışması da, bu katılımda...

Fotoğraflar 4 gün içinde.
Bergama'da çekilebilirdi.
Her bir sanatçı.
Sadece 4 eserle temsil edilebilirdi...

157 kişi kayıt yaptırdı.
Bazıları yarışmaya katılmadı.
Bazıları da eksik fotoğraf verdi.
Toplam 550 eser değerlendirildi...

Futbolcular bahane bulur ya.
Hava yağışlıydı, saha çamurdu diye.
Dört gün hava kapalı ve bulutluydu.
Fotoğraf çekimi için hiç de uygun değildi...

Buna rağmen büyük bir özveriyle.
Ve de zevkle, hevesle.
Çalıştı tüm sanatçılar.
Birinciliği almak için yarıştılar...

Ben yarışmalara zaten karşıyım.
Şimdiye kadar hiç yarışmaya katılmadım.
Bir kere üçüncülük aldım.
Nasıl oldu ben de şaşmıştım...
(açıklaması için: http://yucel-tanyeri.blogspot.com.tr/2012/10/3luk-odullu-fotografim.html)

Fotoğraf çekmek için mi yarışılıyordu.
Yoksa yarışmak için mi fotoğraf çekiliyordu.
Anlıyamıyordum.
Karar da veremiyordum...

Maraton bitti.
Yarışma amaç değildi.
Bence bir araçtı.
Birinciliği sonuçta Koray Ürkmez aldı...

Ben dört günde keyifle gezdim.
Tüm Bergama'yı.
Gördüm ve kendimce görüntüledim.
Bu güzelim beldeyi...

Bu organizasyonun ve maratonun.
En uzun soluklu koşucusu ve kanımca birincisi.
Maratonun organizatörü Levent Karacaoğlu idi.
Ve de kendisi tüm teşekkürleri hak etti...


Bergama Fotoğraflarım:  https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/Bergama#6077423455949305570

4. Bergama Fotomaratonu Web Sitesi: 
http://www.beafsad.org/

.