YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

22 Şubat 2023 Çarşamba

ADIYAMAN...

 

- 4 Şubat 2023, Adıyaman -


Ben 1946 senesinde.
Şubat ayının 22'sinde. 
Doğmuşum Besni ilçesinde...

Ben doğduğumda Besni.
Bağlıymış Gaziantep'e.
Sonra verilmiş Malatya'ya.
1954 yılında da.
Vilayet olduğunda.
Bağlanmış Adıyaman'a...

Cumhuriyet öncesinde.
Yani Osmanlı idaresinde.
Anılırken "Hısn-ı Mansur" diye.
Yani "Mansur'un Kalesi" ismiyle. 
Burası bağlıymış Maraş eyaletine.
Sonra verilmiş Elbistan'a.
1849'da bağlanmış Diyarbekir'e.
1883'de de Harput Vilayetine...

Şimdi siz bana.
Diyebilirsiniz Adıyamanlı da.
Malatyalı da, Maraşlı da.
Diyarbakırlı da.
Antepli de, Elazığlı da...

6 Şubat 2023 tarihinde.
Bundan 15 gün önce.
Adıyaman sarsıldı işte.
Önce 7.7 Richter ölçeğinde.
Bir zelzeleyle...

9 saat geçtiğinde de.
Sarsıldı yine.
7.6 büyüklüğünde.
İki çok büyük depremle...

Adıyaman kenti simgesi.
Parktaki Saat Kulesi.
04.17'de durdu.
Yüzlerce bina yıkıldı.
Binlerce can enkaz altında kaldı.
On binler yaralandı...

Adıyaman yerle bir olmuştu.
Dedemin namaz kıldığı.
Ulucami de.
Anne ve babamın oturduğu.
Kardeşlerimin uyuduğu.
Kerpiç ev de yok olmuştu. 
Okulları da muhtemelen yıkılmıştı.
Babamın memur olarak çalıştığı.
PTT binası da kırıma uğramıştı...

"Adı yaman" değildi.
Artık bu vilayetin ismi.
Yıkılmıştı, yerle bir olmuştu.
"Adı harap"a dönmüştü...

Ben bir Adıyaman'lıydım.
Bir Malatya'lıydım.
Kahramanmaraş'lıydım.
Diyarbakır'lıydım.
Gaziantep'liydim.
Bir Elazığ'lıydım...

Dahası gönülden bağlıydım..
Hatay'lıydım, Antakya'lıydım.
Şanlıurfa'lıydım.
Osmaniye ve Adana'lıydım...

Ülkemin insanlarını.
Yürekten seviyorum.
Onların hepsinin acılarını.
İçten paylaşıyorum...


Adıyaman Deprem Fotoğrafları:
(fotoğraflar internetten alınmıştır)

9 yorum:

  1. Seyretmeye bile yürek dayanmiyor. Allah ölenlere rahmet eylesin, kalanlara sabır ve sağlık, idarecilere de akıl versin. Bir tarih vesikası olmuş çalışman. Ben de çok kahırlıyım.

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadasim.Yuregim yaniyor.sana sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. HOCAM BU GÜNLERDE KUTLAMA GİBİ KELİMELER HOŞ ŞEYLER OLMASA DA BEN TÜM ACILI KARDESLERİMİN AFFINA SIĞINARAK DOĞUM GÜNÜNÜZÜ KUTLAR SAĞLIKLI GÜNLER DİLEDİM BENDE 1946 DOĞUMLU KARDEŞİM ZEYNEL İMİ 1982 DE KAYBETMİSTİM NEYAPABİLİNİRKİ HAYAT BÖYLE BİŞE CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil
  4. Kımetli Hocam Ülkemiz telafisi olmayan çok acı günlerden geçmekte yakınlarını kaybeden kardeşlerimizin başları sağ olsun Allah sabırlar versin ben herşeye rağmen iyiki doğmuşsunuz iyiki sizi tanımışım sağlıklı seyahatler temennisiyle Nihal

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Yücel susuyor ve konuşamıyorum 😪😪😪🌷🌷

    YanıtlaSil
  6. Çok zor günlerden geçiyor Ülkemiz.
    Daha enkaz altında çok depremzede var
    Koşullar zor, kış ağır kayıplar.....
    Çok zor çoook......

    YanıtlaSil
  7. Vah ki vah.😪1984 de Tff bşk iken buralara giderek ( Adıyaman-Siirt-Bitlis-Bingöl-Muş -Van-K.Maraş-G.Antep-Urfa-Hatay-İskenderun-Osmaniye ve diğer tüm Türkiye yani 81 il ve yüzlerce ilçeyi dolaşarak T.Prof.Türkiye 3.ligini kurarak çim sahalarını da yaparak Türk gençliğe sunmuştum. Dolaşırken bu yörelerdeki tüm eksiklikleride rapor hallinde o dönemki bakanımıza da sunmuştum ki içinde halkın bu deprem endişeleri de vardı ama bakan herhalde sadece BAKTI hiçbir netice de çıkmadı sonuç mu ? Görüyoruz kardeşim.
    Allah hepsine rahmet eylesin müşkül durumda kalanlara da hepimizin yardımcı olması lazım ama emin ellerle.Sevgiler kardeşim

    YanıtlaSil
  8. Kemal bey ne kadar iyi bir Futbol Federasyonu Başkanlığı yaptığınızı biliyorum. Bu arada sorunu dönemin Bakanına da resmi bir Raporla iletmişsiniz. Her zamanki gibi hiç önemsenmemiş. Zaten başımıza ne geliyorsa bu vurdumduymazlığımızdan geliyor. Son depremlerden ders alırız belki diye düşünsek de oldukça geç kaldık. Yapılacaklar en azından 40 yıldır yapılması lazımdı. Maalesef sonuç böyle. Varolun...

    YanıtlaSil