YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

15 Şubat 2023 Çarşamba

İKİ ORTOPEDİ UZMANINDAN...

 

Bir hafta önce Güneydoğu Anadolu bölgemizde, 6 Şubat Pazartesi günü sabah  04.17'de ve ikincisi de ayni gün 9 saat sonra peş peşe 7.7 şiddetinde iki büyük deprem oldu. Çok büyük can kaybına ve yapıların büyük kısmının yıkımına sebep oldu. Felaketin boyutları belli olduğunda çok kimse yardım için kolları sıvadı. Maddi yardım için hesaplar açıldı, bölgenin gereksinimleri için yardım malzemeleri toplandı. Bu arada birçok Hekimimiz de sağlık sorununa çözüm amaçlı olarak deprem bölgesine hareket ettiler. Haliyle organizasyon bozuklukları yaşandı. Bu yaşanan bozukluklardan iki tanesini iki Otopedi Uzmanı meslektaşım Whatsapp gruplarında paylaştı. Bu iki paylaşımı noktasına, virgülüne dokunmadan iletiyorum:

..........

Abi istirahatteyken durumu özetlemek istedim. Pazartesi akşam 8 de 26 gönüllü hekim sağlık müdürlüğünden görevlendirmeyle Ankara etimesgut askeri havaalanına yola çıktık. Orada bekletildik ve askeri kargo uçağıyla salı sabah 6 da adana incirlik üssüne indik.  Orada kaos ve plansızlıkla karşılaştık. Sağlık bakanlığı, umke, afad birbirinden habersiz. Maraşa gönderildik yollardaki hasar nedeniyle akşam 4 de maraşa geldik. Elektrik su yoktu, çok soğuktu ve binlerce yıkık binada hiçbir çalışma yoktu. Bizlerin görev yapacağı sağlam hastane yoktu. Olsa da çıkarılıp getirilen hasta yoktu. Sonra ekipteki anestezi yb uzm Prof dr Birgül yelkenin arkadaşı sütçü imam tıp fak dekanının desteğiyle rektörlük bize bir otobüs ayarladı gece 24 de Antepe geldik. Sinirlenip motivesi kaybeden 14 kişi tarfeli uçakla antepden eskişehire geri döndü. Biz geceyi Antepde geçirdik. Ertesi gün yani çarşamba saat 4 de Adana şehir hastanesi sevk merkezi olduğu için buraya gelip göreve başladık. Zaten 36 saat önce Adanadaydık ve insiyatif kullanamayan aciz idareciler yüzünden bu değerli zaman kaybedildi. 

Eskişehir den 5 Ortopedist, iki beyin cerrahı, 3 anestezi yoğun bakım uzmanı, 4 acil uzmanı geldik. Hepimiz gönüllü olarak bakanlık tarafından görevlendirildik. Adana şehir hastanesinde görev yapıyoruz. Burada hemen bize kimlik düzenleyip ekibe entegre ettiler. Buradaki uzman ve asistan arkadaşlar da afetzede sonuçta odaklanamıyorlar, yakınlarını kaybedenler var. Dün akşam beş gibi tüm servisler, acil ve ameliyathaneyi devraldık biz beş Ortopedist. Koordineyi bana verdiler. Dinlenmiş ortopedi asistanlarını verdiler bize. Kalan buradaki tüm ekibi evlerine gönderdik. Şehir hastanesi ortopedi hastanesine dönmüş 5 blok toplam 32 kat ve her katta 3 büyük koridor var çok büyük. Dün akşam beşte vizite başladım iki asistanla sabah 3 de bitti sonra yeni yatanları dolaştık altıya kadar. 400 civarı hasta gördüm sanırım. Yarısı belki türkçe bilmiyor, yakını olmayan çocuk hasta çok fazla. Mesela Acilden yatmış bir gün önce hasta kompartman sendromu birdaha gelip görebilen olmamış. Hepsini ameliyata indirdik. Bazı hastalara yetersiz fasiotomi yapılmış çünkü iki yıllık asistanlar girmek zorunda kalmış ameliyatlara ( 24 ameliyathane çalışıyor) onları tekrar indirdik fasiotomi veya amputasyon için. İki ortopedist arkadaşım acilede , ikisi de ameliyathanede çalıştı. Akıt tübüler nekroza bağlı anüride olanları diyalize aldık nefrologları kattık ekibe. Hastanede hiperbarik oksijen merkezi var ve aktif hale getirilmemiş. Onu 24 saat açtırdım rica edip tüm crush yaralanmaları her her gün hbo ted alacak şekilde organize ediyoruz. Sadece dün gece 100 civarı fasiotomi, amputasyon yaptı eskişehir ekibi. Bu gece tekrar biz devralıyoruz. Hasta akımı devam ediyor. Çoğunluğu antakyadan zaten. Maraş, adıyaman, ilçeler öyle duruyor. Durum bu abi. Paylaşabilirsiniz grupta


....................



Ben ingiltetede travma cerrahiyim. Kirik cikikcinin ameliyat edeni yani. Izmire annemi gormeye bir haftaligina geldim. Deprem oldu. Cerrah olarak yardim etmek istedim. Askeri ucakla izmirden incirlige indik.

Incirlikteki afad gorevlisi beni bi yardim pickup iyla iskenderuna gemi hastaneye yolladi. Ben gemi hastanenin sadece hasta nakil gemisi oldugunu ogrenince oraya gitmek istemedim ve iskenderun hastanesine gittim.

Ordaki afadci benim izinsiz calisamiyacagimi ve Ankara afadtan izin almami soyledi. Saat aksam 8 dedim. Zaten ordada sadece hasta nakil yapiliyordu. Adana hastanesine gitmeye karar verdim. Ordaki sorumlu adam adanaya giden ambulansa beni bindirmedi. Hatta binmemi engelledi. Yolda bana bisey olursa o sorumlu olurmus. Bana senin ulkenin burda oldugundan haberi varmi dedi. Ben Turkum dedim.

Hayretler icinde gene beni oraya getiren yardimseverlerle (Haci ve Aziz beyler orda olmasaydi orda kalirdim herhalde) Adana sehir hastanesine geldim. Acil Savas alani gibiydi.

Orda da saglik mudurlugunden izin olmadan calisamazsin dediler.

Gece 3 te otel aradim. Bulamadim. Orda sagolsunlar bir otelde resepsiyonda beni yatirdilar. 3 saat ya uyudum yada uyumadim. Bana sandwich ve cay verdiler. Adana Il Saglik Mudurluge gittim. Orda asiri yardim ettiler hatta iki defa yemek ismarladilar. Sayin Altiparmak bey, Dudu hanim ve Gulsen hanim. Cok cok yardimci oldular. Ankara 2 gibi okay verdi ve Hataya

git dedi. Gittim gordum ve maalesef yenildim .

Maalesef Tek hastaya dokunmadan geri donuyorum. Dun geceyi otobuste yolculuk ederek gecirdik sayilir. Hataya varinca dinlenin dediler ama yer veremediler. Saglik olsun. 2-3 saat otobuste uyuduk. Sabah gene sogukta is bekledik ve 11 gibi bana ve Tekirdagdan gelen 75 saglik personeline yer ve ihtiyac olmadigi soylendi. Ben orda artik yeter dedim ve ayrildim. Simdi izmir e donme yolundayim. Ambulanslar hic susmuyor. Birileri biryerlerde cok yanlis yapti diye dusunuyorum. IMO They can't arrange a piss up in a brewery. Benim guzel Turkiyem 70 ulkeden yardim isteyip, ayagina gelen evladini geri ceviriyor. Allah insanlarimiza sabir, metanet ve saglik versin. Olenlerimizin mekani cennet olsun. Yaralilarimiz acilen sifa bulsunlar. Benim guzel Turkiyem seni anlamak bazen cok zor hatta imkansiz.

Ilhan Alcelik

 .

8 yorum:

  1. Gerçekten çok üzücü.😩

    YanıtlaSil
  2. Vatansever hekim arkadaşlarımıza sonsuz teşekkürler. Daha ne yapacaklardı. Bir can kurtarabilmek için nelere katlanmışlar… İyi ki varlar…

    YanıtlaSil
  3. Artık herşeyin çok kötü niyetle yapıldığına eminim. Cumhuriyete ve Atatürk’le gelen herşeye düşman, kindar bir güruh bu ülkeyi ve halkı yok etmekten ve o arada ceplerini doldurmaktan başka ne amaçlıyorlar tam kestiremiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Koordine olamamak..en büyük sorunların başında geliyor maalesef..

    YanıtlaSil
  5. İŞTE BU HOCAM ALLAH AŞKINA BU AYIBA BU ŞAŞKINLIKLARA DİYECEK NEDİR DİYECEK BİRŞEY BULAMADIM BENİ BAĞIŞLAYIN CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil
  6. Bu felaket ondan bundan şikayet etmek, onu bunu suçlayıp atar yapmak için fazlasıyla büyük. Bir Almanya büyüklüğünde coğrafya var ortada. Çok acı malesef

    YanıtlaSil
  7. Bu yazıda ne ondan ve ne de bundan şikayet edilmeyip, deprem alanında en çok ihtiyaç duyulan bir uzmanlık alanı olan iki Ortopedist meslektaşımın başından geçen olaylar dile getirilmiştir. Tarih, ders alınmak için vardır. İnşallah bu gibi aksaklıklardan ders çıkartır ve bir dahaki depreme daha hazırlıklı olabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar olmaz denilecek ne varsa hepsini yapıyoruz söylenecek söz kalmadı ayıp kelimesi az kalıyor

      Sil