YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

8 Haziran 2023 Perşembe

KUZGUNCUK...

- 21 Mayıs 2023, Kuzguncuk-İstanbul -

Mamur Kuzguncuk Kasabası'nın vasıfları: 
Fatih devrinde Kuzgun Baba oturduğu için ismine Kuzguncuk derler. 
Bu da Üsküdar mevleviyetinde bir subaşılıktır. 

Evliya Çelebi Seyahatnamesi
1. Cilt, 2. Kitap sayfa: 429
.....................

Kuzguncuk, İstanbul'da.
Boğazın Anadolu kıyısında.
Üsküdar'dan biraz ileride.
Beylerbeyi'nden hemen önce...

"Beykoz'da oturmalı
Beykoz'da çalışan adam
Fakat Kuzguncuk güzel yerdir
ve gayet nefis yapar gül reçelini
pansiyoncu Madam"

Demiş şairimiz.
"Kuzguncuk" şirinde
Nazım Hikmet...

"Ben Kuzguncuk'ta
yeşil bir dal buldum
ona tutundum..."

Demiş bir diğer şairimiz.
Can Yücel de.
Hem oturmuş bu semtte.
Hem de müdavimi imiş  sahilde.
İsmet Baba Meyhanesi'nde...

Kuzguncuk gerçekten de.
Güzel bir yer boğaz sahilinde.
Ve yukarıya doğru tepelerde.
Yaşamak güzel olsa bu semtte...

Bir Pazar sabahında.
Çınaraltı Meydanı'nda.
Başladık kahvaltı sonrasında.
Gezinmeye Kuzguncuk'da...

Dolandık daracık yollarında.
Renkli evler arasında.
Ve Perihan Abla.
Dizisinin çekildiği sokaklarında...

Ait olan Sultan M. Reşat'a.
17 dönüm alanda.
Kuzguncuk Bostanı'nda.
Gezdik yeşillikler arasında...

Yan yana olan 1835 tarihli.
Surp Kirkor Lusaroviç Kilisesi.
1878 yılı yapımı.
Beth Ya'akov Sinagoğu.
Rum Ortodoks, 1831 tarihli.
Ayios Panteleimon Kilisesi
Ve 1952 senesi.
Yeni Camisi ile burası dini.
Bir hoşgörü semti...

Andığım şimdi rahmetle.
Lise arkadaşım 60 yıl önce.
10 yıl evvel Arif Nazlıoğlu ile.
Kuzguncuk'un tepelerinde.
Gelmiştim Abdülmecid Köşküne...

Bu defa da.
Samsun'dan arkadaşım Kayhan Tuncay'la.
Birlikteydik Kuzguncuk sahilinde.
Huzurun Başkentinde...


Kuzguncuk Fotoğraflarım:
.

4 yorum:

  1. Sokaklara,rengarenk evlere, tarihi değerlere hayran kaldım.
    Sağ ol Yücel'im.🙏👏😘🙋‍♂️

    YanıtlaSil
  2. Hocam çok sağolun, tarihi güzellikleri sayenizde görüyorum. Binlerce TEŞEKKÜR.

    YanıtlaSil
  3. Sokakların ve evlerin mimari yapısı harika.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Şükrü Oğuz Özdamar11 Haziran 2023 20:18

    Muhteşem hocam! Abdülmecid köşkü ayrıca düşündürdü beni. Kazım Taskent' in kültür dünyamıza katkıları da çok değerli. Insanlar geçiyor, sadece bilim ve sanat; hikmet kalıyor... Sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil