YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

17 Ocak 2023 Salı

BİR HAVAALANI...

 



Geçenlerde Sosyal Medyada.
Karşılaştım bir soruyla.
Bir Havaalanı resmi koymuşlardı.
Nerede olduğunu soruyorlardı...

Fotoğraf ilginçti.
Havadan çekilmişti.
İki pist kesişiyordu.
Bu çok fazla olmazdı...

Bilmiyordum, merak ettim.
İnternete girdim.
Araştırdım.
Hemen sonuca ulaştım...

Madagaskar adası açıklarında.
Reunion adında.
Küçücük bir adaydı burası.
Havaalanının da adı.
Roland Garros Havaalanı'ydı...

Bu ad değildi bana yabancı.
Roland Garros, Tenis Turnuvaları.
Paris'te yapılırdı.
Bir Tenisci adına  havaalanı olmazdı.

Genişlettim araştırmayı.
Burası bir Fransa toprağıydı.
Roland Garros buralıydı.
1888, Saint-Denis doğumluydu...

R. Garros iyi bir Askerdi.
Ama Tenis sporcusu değildi.
1909'da Pilot olmuştu.
1913'de Fransa-Tunus arasında.
Akdeniz'i geçen ilk Pilot'tu...

I. Dünya Savaşı'na katılmıştı.
Savaşta büyük işler başarmıştı.
Almanlara esir düşmüştü.
Esir Kampından kaçmıştı.
Tekrar Orduya katılmıştı....

Savaş bitiminden kısa süre önce.
Almanların uçağını düşürmesiyle.
Gitmişti ölüme 5 Ekim 1918'de.
Bir Fransız kahramanıydı.
Legion d'honneur sahibiydi...

Bizim de bunun gibi Havacı.
Üç Kahramanımız vardı.
Ayni yıllarda yaşamışlardı.
1914'de İstanbul-Kahire arası.
Yola çıkmışlardı.
Şimdi mezarları Şam'daydı...

Fransızlar ise bu Havacısına.
Fransız kalmamıştı.
Paris'te onun adına.
Muhteşem bir Tenis Kortu.
Yapmış turnuvalar oynanıyordu...

Her sene buraya on binler geliyor.
Federer'ler, Nadal'lar.
Agassi'ler,  Borg'lar burada oynuyor.
Milyonlar TV'larda seyrediyor.
Ve Roland Garros anılıyordu...

Ayrıca Fransa.
Koca Hint Okyanusunda.
Madagaskar'a 600 km.
Afrika sahiline 1500 km.
Paris'e 8000 km uzaklıkta.
Havaalanı yapıyor R. Garros adına.
Onun doğduğu Reunion adasında...

Bizler ise.
İlk Hava Şehitlerimize.
Yer veriyorduk Suriye'de.
Kimsenin göremeyeceği bir yerde...

Dahası.
Yeni bir Vatan yaratıcısı.
Atatürk Havaalanı'nı.
Kapatıp, siliyorduk.
Bir başka Kahramanımızın adını...


İlgili Fotoğraflar (internetten):
.

12 yorum:

  1. Ne yazik ki öyledir. Zaman içinde bu hastalığımız geçer inşallah. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. günaydin,bilgi icin teskler

    YanıtlaSil
  3. VEFA sadece bir semt adı değildir…

    YanıtlaSil
  4. Yücelim, yazın muhteşem… Umarım face’de de paylaşırsın.

    YanıtlaSil
  5. Tüm yazılarımı Facebook'ta da paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Yine merak, araştırma, bilgi denetleme ve paylaşma, iyiki Yücel’ler var bu gezegende.
    Teşekkürler 🙏👍👏🙋‍♂️
    M. Tatlıcı

    YanıtlaSil
  7. Ne yazık ki öyle Hocam ama bu böyle devam etmeyecek az kaldı 🙏bilgi ve emeğinize çok teşekkürler Nihal

    YanıtlaSil
  8. Emeginize saglik Yücel Hocam.Ataturk Havalimaninin acısı yüreğimizde.Hale Açıkgöz

    YanıtlaSil
  9. Yücel Abi çok teşekkürler, bilgilendirme ve araştırman için🙏❤️💐🐞🍀🧿

    YanıtlaSil
  10. SEN İYİ Kİ VARSIN.VEFAN YETER.HATIRALARINI HİÇ UNUTMAYACAĞIZ🇹🇷

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Yücel, Reunion adası hakkında çok enteresan seyler öğrendik sayende. Sağol varol. candan sevgiler.. Ülkü

    YanıtlaSil
  12. Çok öğretici çok sağolun

    YanıtlaSil