YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

8 Ocak 2023 Pazar

TT 34 MEZARI...

 

-15 Kasım 2022, Krallar Vadisi-Luksor -


Şimdiki Mısır'da Luksor adıyla..
Ya da antik Mısır'da.
İsmi Thebes olan yerde.
Nil nehri'nin karşı sahilinde.
Krallar Vadisi'nde.
Firavun Mezarlarını görmüştük.
Hatşepsut Tapınağını gezmiştik...
https://yucel-tanyeri.blogspot.com/2017/12/krallar-vadisi.html

Otobüslerin beklediği alanda.
Buluşacaktık grupla.
5 yıl önce buraları gezmiştim.
Bu nedenle erken dönmüştüm...

Grubun dönmesini beklerken.
Antik bir kapı gördüm birden.
Hemen oraya yöneldim.
Nedir diye merak ettim...

Yoktu çevrede hiç kimse.
Uyuyan bir köpek sadece.
Gölgede.
Antik kemerli bir kapının önünde...

Ahşap parmaklıklı kapı.
Kapalıydı.
Uzun, meyilli bir merdiveni vardı.
Aşağılara doğru yol alıyordu...

Vakit vardı, merak ettim.
Çevresinde biraz gezindim.
Ortada büyük bir boşluk vardı.
Aşağıda da avlu bulunuyordu...

Derindeki avlunun çevresinde.
Antik sütunlar, pencereler.
Heykeller, merdivenler.
Vardı birçok gizemli objeler...

Çevresi kimsesizdi. 
Ama muhteşemliği belliydi.
Kerpiç yapılı kalın duvarları.
Ve kemerli dev kapıları vardı...

Ana kapının önündeki tabelada.
Montuemhat adında.
"TT 34" rumuzlu bir mezarla.
Birlikteydik bir arada...

Döndükten sonra.
Ulaştım kaynaklara.
TT 34 numaralı mezara.
Ve bilgilere ve burada yatana...

Montuemhat, yukarı Mısır'da.
Yaşamış MÖ 700-650 arasında.
25-26 Hanedanlık zamanında.
Yerel bir Yönetici aslında...

Montuemhat,
Amon-Ra'nın 3. Peygamberi.
Nespath'ın oğlu.
Hem Mısır'ın Firavun'u.
Ve hem de Tanrısı...

TT 34 rumuzlu bu Mezar.
Bölgenin en büyük mezarıymış.
İlk kazılar 1941'de başlamış.
1988'de ancak tanımlanmış.
İçindeki galerilerin boyu.
300 metreden fazlaymış.
Muhteşem rölyefleri varmış...

Neyse, kalan kısa sürede.
İçine hiç giremesem de.
Yukarıdan ziyaret etmesi bile.
İlginç bir anı olarak kaldı bende.


TT 34 Mezarı fotoğraflarım:

.

3 yorum:

  1. Sağolasınız İlginç yerler.sayenizde görüyoruz. Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Mısır ı keşfetmek sana az gelir

    YanıtlaSil
  3. Mısır'a gittiğimde kaçırmışım. Teşekkürler Yücel Bey.

    YanıtlaSil