YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

2 Ağustos 2023 Çarşamba

VAN MÜZESİ...

 

- 18 Haziran 2023, Van -


Kızım Tuğba, 1999 yılı yaz aylarında.
Çalışmaktaydı Van'da.
Bilkent Arkeoloji öğrencisi sıfatıyla.
Ayanis, Urartu kazılarında...

Ziyaretine gittik.
Ne yapıyor görelim istedik.
Birlikte Urartu kalıntılarını gezdik.
Sonra da Van Müzesini görelim dedik...

Çok değerli eserler vardı.
Ancak Müze küçük ve dardı.
Ortam karanlıktı.
Çoğu eser açık havadaydı...

23 sene sonra.
Bu yıl tekrar gittim Van'a.
Van Kalesi'nin hemen karşısında.
Yeni yapılmış Müze'yi dolaşmaya...

Önce bir depo yapılmış Van'da.
Milli Eğitim Müdürü Mustafa Noyan'ca.
1932 yılında. 
Van Müze Memurluğu kurulması da.
13 sene sonra 1945 yılında...

Van Müze Müdürlüğü olmasıyla.
1972 yılında.
Kurulabilmiş ilk Müze, Van'da...

40 sene sonra, 2011 yılında.
Meydana gelen şiddetli depremle Van'da.
Bu eski Müze'de zarar oluşturduğunda.  
Karar veriliş yeni bir Müze yapımına...

İnşaata hemen başlanmış.
2019'da inşaat tamamlanmış.
54 dönüm açık bir sahada.
Ve 13 dönümü de kapalı alanda.
Yapılmış çağdaş bir Müze, Van'da...

2700 senelik bir Urartu eseri. 
Van Kalesi'nin eteğindeki.
Van Müzesi...

Modern cam yapısıyla.
Güzel ışıklandırmasıyla.
Ve 23 Sergi Salonuyla.
2524 eser sergilenmekte bu yapıda...

Güneş altında yıpranmış.
Karanlıktan kurtulmuş.
Eserler iyi bir korumayla.
Ve aydınlığın ışığıyla.
Artık bu Müze'de muhafaza altında...


Van Müzesi Fotoğraflarım:

.

5 yorum:

  1. Sevgili yücel hocam emeklerine sağlık saol
    Aytaç

    YanıtlaSil
  2. HOCAM BEN BU KALEYİ 1984 YILINDA GÖRMÜŞTÜM TÂBİ O ZAMANLAR DA HERHANGİ BİR ESER YOK ŞİMDİ AYNI YERİ GÖRDÜM O GÜNKÜ ZAMANLARİMİ HATIRLADIM TEŞEKKÜR EDERİM CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim.Harika !

    YanıtlaSil
  4. Müthiş, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil