YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

10 Ekim 2023 Salı

SONBAHARDA CAPE VINCENT...

 

- 1-11 Ekim 2023, Cape Vincent NY -


Cape Vincent'e.
Gelmiştim geçen sene.
2022'nin yaz mevsiminde:

Küçücük bir köy burası.
Nüfusu 2800 civarı.
New York eyaletinde.
NY'a 426 km mesafede...

Aşağılıyorlar burasını bir de.
"New York'un taşrası" diye..
New York'un Kuzey-Batısında.
Hemen Kanada sınırında...

Muhteşem St. Lawrence nehri kıyısında.
Düp düzgün bir köy-kasaba.
Sakin yaşamıyla.
Tarımla uğraşan insanlarıyla...

Geçen sene yaz mevsimiydi.
Her yer yemyeşildi.
Çok güzel bir yerdi.
Güz mevsiminde gelmem önerildi...

Sonbahar geldiğinde.
Özellikle bu bölgelere.
Ağaçlar sararıyor, kızarıyordu.
Renkli bir ortam oluşuyordu...

Kalktık geldik Washington'a.
Eylül ayı ortasında.
Sonrasında.
Koyulduk 81 Highway yoluna.
767 km yol yaptıktan sonra.
8.5 saatte ulaştık buraya...

Yolda kızarmalar başlamıştı.
NY Eyalet sınırını aşıldı.
Sararmalar bir hayli arttı.
Sonunda Cape Vincent'e varıldı...

Güzel, renkli bir yol yapılmıştı.
Yeğenim Gülşebnem ve kocası.
John bey ile kucaklaşıldı.
Vuslat sohbetleri yapıldı...

11 gün buralarda kaldım.
Yürüyerek çevrede dolaştım.
Pastırma yazını yaşadım.
Güneşli, sıcak bir ortamdaydım.
Sonbaharın tadını çıkarttım...

Buralara bir de kışın gelmeli.
Gezmeli, görmeli.
Nehir üzerinde buzda yürümeli.
Kanada'ya geçmeli.
Ya da evden 5 ay hiç çıkmamalı...


Cape Vincent Sonbahar Fotoğraflarım:


8 yorum:

  1. O yaprak muhtesem bir siir gibidir.... Bizde, buna biraz benzer görüntüler Sarikamiş'ta olur. Ama, bahari çok güzeldir. Vesselâm... Mustafa Kahramanyol

    YanıtlaSil
  2. Hocam çok teşekkür ediyorum sağolun.Mükemmel ggörüntüler.Keyifle hepsini izledim.

    YanıtlaSil
  3. Yücel hocam sen varol.
    Müthiş güzel vede sakin bir yer.
    Tam emekli yeri
    Aytaç güldamla

    YanıtlaSil
  4. Yücel ne güzel yerler gösteriyrsun Selamlar Bülent Gürsel

    YanıtlaSil
  5. Sonbaharda bir başka oluyor ağaçların rengi.Ama kışın soğuk olması hoş değil.

    YanıtlaSil
  6. Her güzelin bir kusuru oluyor...

    YanıtlaSil
  7. Kardeşim, sanki cennet. Her yer ayrı bir güzel. İyi ki gitmişsiniz. Acaba Niyagara ya yakın bir yer mi? Tatilinizin güzel geçmesini dilerim.Nefis fotoğraflara teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Niagara şelalesi buralara oldukça yakın ama bugün buradan ayrılıp Şikago taraflarına geçeceğim.

    YanıtlaSil