YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

26 Ekim 2023 Perşembe

LAKE PLACID...

- 2-3 Ekim 2023, Lake Placid NY -


New York eyaleti.
Toplam nüfusu 20 milyon.
New York şehir nüfusu ise.
8.5 milyon dolayında...

Upstate NY deniliyor.
Hatta biraz da aşağılanıyor.
NY'un kuzey-doğusuna.
Yani uzak kırsal alana.
Bulunan Kanada sınırı yakınında...

90-100 katlı.
Gökdelenler yok burada. 
Yalnızca doğa.
Dağları, tepeleri, ormanlarıyla.
Sessizlik, sakinlik buralarda...

Biz de Cape Vincent'den geldik.
Kıvrımlı yolları çıktık, indik.
Nefis manzaralı yerlerden geçtik.
Sonunda Lake Placid'e ulaştık:

Lake Placid bir göl kenarında.
Gölün ismi Mirror  Lake.
Ayna Gölü adında.
Göl de çok güzel dağlar arasında.
Burası gerçek bir Köy aslında.
2000 kişilik nüfusuyla...

Bu Köy tanınıyor dünya çapında.
İki kez konukluk yapmış.
Dünya Kış Olimpiyatlarına.
İlki 1932 yılında.
İkincisi de 50 yıl sonra.
1980 yılı kış aylarında...

Dünyada iki kez Kış Olimpiyatı.
Yapan üç şehir vardı.
St. Moritz birisi. 
Innsbruck öbürü.
Ve Lake Placid de üçüncüsü...

Öğlenden sonra ulaştık buraya.
Otelimiz 1900 yılından kalma.
Antik bir Otel aslında.
Tanıklık etmiş iki Olimiyata...

Öğlenden sonra çıktım dışarıya.
Uzun uzun dolaştım yürüyerek ormanda.
Muhteşem renkli görüntüler arasında.
Buranın doğasında Sonbaharda...

Ertesi günün sabahında. 
Gün doğmadan daha.
Koyuldum yine yürüyerek yola.
Mirror Gölü kıyılarında...

Gerçekten göl ayna gibi.
Yansıtmakta karşıdaki görünenleri.
Bir süre de cam gibi.
Durgun gölün rengarenk yüzeyindeki.
Fotoğrafladım gezinen ördekleri.
Ve keyifle gezintilerini...

Sonra da göl sahilinde..
Bahçeler ve yeşillikler içinde.
Lake Placid'in yalıları arasında. 
Dolaştım bakımlı sokaklarında...

Son olarak da.
Uğradık Kış Olimpiyat alanında.
Lake Placid'de.
Buranın Kayakla Atlama bölümüne...

Burada çıktım kuleye.
Atlayış sırasında yaptım bir de selfie.
Ve Olimpiyat Kürsüsüne. 
Çıktım ellerim yukarıda en önde...
(inanmayanlar fotoğraflara bakabilir)


Lake Placid Fotoğraflarım:

.

5 yorum:

  1. Elinize sağlık değerli dostum.

    YanıtlaSil
  2. Bence sonbahar en güzel mevsim. Renkler harika

    YanıtlaSil
  3. Resim gibi dedikleri bu olmalı muhteşem

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Hocam, yine döktürmüşsünüz. Şahane doğa, şahane fotoğraflar.. gezmiş kadar olduk. Emeklerinize sağlık. Selam ve saygılarımla. Nazım Korkut

    YanıtlaSil
  5. Fotograflara daha bakmadım, ama yukarda yazılanları üzülerek okudum. Ben 75 yıl öncesi ilkokula giderken "hoca" sözcüğü günlük yaşamda yoktu. Ama yukarıya yazı yazmış olanlar, yazdıklarının Mustafa Kemal'in kurduğu yüz yaşına basan devlete uymadığının bilincinde değiller...

    YanıtlaSil