YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

18 Nisan 2022 Pazartesi

NEŞET ERTAŞ ve LEYLA'SI...

 

-Leyla ve Neşet Ertaş -

9 yorum:

  1. Tek kelime ile HARİKA bir hikaye, büyük bir sevda ve yıkılmışlığın türkülere yansıması.. Teşekkürler Yücel hocam.

    YanıtlaSil
  2. O tarihlerdeki böyle bir sevda, günümüzdekilere ışık olmalı.
    Teşekkürler Yücel Bey. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Elinize,emeğinize,yüreğinize sağlık Yücel hocam.

    YanıtlaSil
  4. HOCAM İNANIN BÜYÜK USTANIN BÜYÜK AŞKINDAN HABERİMİZ YOKTU ÇOK YÜCE BİR AŞK YAŞAMIŞ ACABA LEYLASI ŞİMDİ hayatta mı : SAYGILARIMIZLA CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil
  5. Leyla Ertaş'ın 4 yıl önce yaşadığına dair bilgiler var İnternette.

    YanıtlaSil
  6. Yücel Abim, Ferhat ile Şirin, Müslüm Baba ile Muhterem Nur gibi bir aşk hikayesi, ilk defa Büyük Ustanın bu büyük aşkını öğrendim. Teşekkürler🤲💓

    YanıtlaSil
  7. Ben 1967-68 yıllarında lise öğrencisi iken Rahmetli Neşet Ertaş usta gençlik parkında bir gazinoda çıkardı.Evim gençlik Parkı'na çok yakın idi.Üstad as solist olduğu için en son saat 00.01 de çıkardı. Onu dinleyebilmek için geç vakite kadar beklerdim. O kadar içli söylerdi ki... Hep bu derinliğin nedenini kendimce bulmaya çalışırdım. Bu içten gelen kırgınlığın nedeni demek ki bu derin aşk imiş..Şimdi anlayabiliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hocam bilgi ve türkü için teşekkürler...Saygılarımla...İrfan Kurt OMÜ

    YanıtlaSil
  9. Neşet Ertaş Ustanın bu Leyla aşkını sizden öğrendik.
    Yazdıklarınız da Neşet Ustaya çok yakışmış.
    Teşekkürler Hocam.

    YanıtlaSil