YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

22 Şubat 2022 Salı

DOĞUM GÜNÜ KUTLAMASI...

- 22022022, AAS/SM İzmir -

1987'de Amsterdam'da kurulmuşlar.
Concertgebouw Oda Orkestrası adını almışlar.
Dünyanın en iyilerinden biri olmuşlar.
Hiç üşenmemişler.
Kalkıp Hollanda'dan Doğum Günüm için gelmişler.
Bu adamın işi yarın yoğun olur demişler.
Bir gün öncesini uygun görmüşler.
21 Şubat'ı seçmişler.
Herkesten önce kutlayalım diye düşünmüşler.
Mozart hayranı olduğumu da öğrenmişler.
Onun için sadece Mozart çalalım demişler.
Konser Programını buna göre düzenlemişler.
Taksiye filan para vermesin demişler.
A. A. Saygun Sanat Merkezi'ni seçmişler.
Evime yürüme mesafesi kadar gelmişler.
Konser öncesi bir de Kokteyl düzenlemişler.
Lutfetmişler.
Beni de davet etmişler.

Bu Resepsiyon'uma katıldım.
Büyük bir kalabalıkla bir aradaydım.
Zengin Menü'nün tadını çıkardım.
Kadehimi 75 yıl için kaldırdım...

Konser Salonu tıklım tıklımdı.
Hollanda Büyükelçisi vardı.
İzmir BŞB Başkanı oradaydı.
Ana Sponsor ING Bank Başkanı da hazırdı.

Oda Orkestrası müthişti.
Konser de çok kaliteliydi.
Uyumları fevkalâdeydi.
Piyanoda Gökhan Aybulus vardı.
Küçük bir Gece Müziği'ne takıldım.
Mozart'a tekrar hayran kaldım.
Tüm sanatçılara da bayıldım.
Bu arada 75 yaşımı da tamamladım.

Herkese en azından 75 yıl gibi 
Hatta daha fazlası sıhhatli ve verimli,
Ve yaşamınızın hep Resim gibi renkli,
Şiir gibi hisli, Müzik gibi neş'eli
geçmesi dileklerimle öpüyorum hepinizi...

Dilerim çakmasını değil ama gerçek
Doğum günleri niceleriyle
kutlamak nasip olsun hepinize...


Konser fotoğraflarım:

.

19 yorum:

  1. Doğum günün kutlu olsun. Nice sağlıklı ve mutlu yıllara kardeşim
    Mustafa Kahramanyol

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yücel Bey'ciğim, tüm sevdiklerinle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur dolu nice yaşlar dilerim. Doğum günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. Doğum gününüzü gönülden kutlarım. Saygı ve sevgimle

    YanıtlaSil
  4. Cok makbule gecen bir Dogum gunu kutlamasi olmus, nice huzurlu Saglikli yaslar dilegi ile Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. Nice senelere, sağlıkla inşallah, iyiki varsınız hocam, Doğum gününüz kutlu olsun, hürmetler

    YanıtlaSil
  6. Bunlar fakire de yüz verirler mi ki ola?
    Fakiri pür taksir Mustafa Kahramanyol

    YanıtlaSil
  7. Hep böyle, o gülen gözlerinle nicelerine sevgili Yücel Abi...😊🍷😊

    YanıtlaSil
  8. Yakışır Abime..
    Kutluyorum sevgili Yücel hocam..🎂

    YanıtlaSil
  9. Yücel' im Doğum Günün kutlu olsun.
    Yeni yaşın sana, sevdiklerine sağlık ve mutluluk dolu güzel günler sunsun.
    Bu görkemli Doğum Günü kutlamasında, YMKL626364 Grubu olarak sol yanındaydık.👏🎂❤😍😘🙋‍♂️

    YanıtlaSil
  10. Yaşama sevincinizin katlanarak arttığı, hayallerinizden de güzel nice sağlıklı yaşlara Yücel abi:))İyiki doğmuşsunuz ve iyiki tanımışım Sizi:))

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Yücel Hocam, ne kadar güzel bir doğum günü organizasyonu yapmışlar. Size sağlıklı ve mutlu nice güzel seneler dilerim...

    YanıtlaSil
  12. Yakışmış, seyahati bol nice yaşlara.

    YanıtlaSil
  13. Yücel hocam nice sağlıklı, mutlu üretken yıllara

    YanıtlaSil
  14. Sevgili ağabeyim,
    Sevdiklerinle nice esenlik,sağlık ve mutluluk dolu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Kutlu olsun hocam. Daha nice nice sağlıklı yaşlarınız olsun😍

    YanıtlaSil
  16. Doğum gününüz kutlu olsun hocam, sağlıklı nice nice seneleriniz olsun.. Sizi seviyoruz ❤️

    YanıtlaSil
  17. Nice mutlu yıllara Yücel Hocam.Sağlıkla ve huzurla

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Yücel, Doğum gününü en içten dileklerimle kutlar aileniz ve sevdiklerinizle birlikte nice sağlıklı huzurlu mutlu yıllar dilerim. Aykut Pekcan

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Yücel, çok muhteşem bir kutlama olmuş. Seni yeniden kutluyorum, hep genç kalasın. Bu arada Ferekidis'e de selamlar. Suat .

    YanıtlaSil