YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

30 Nisan 2021 Cuma

LÜNEBURG...

 

- 17 Mayıs 2019, Lüneburg-Almanya -


İlk kez Hamburg'a.
Gitmiştim 1978 yılında.
İnmiştim Fühlsbüttel havaalanına.
Bir gün gezmiştim Hamburg'da...

Ayni gün içinde.
Binmiştim Hamburg'dan bir trene.
50 km kadar gittikten sonra.
İnmiştim Lüneburg'da...

Bir süre kalacaktım burada.
Öğrenmeye gelmiştim Almanca.
Devam edecektim Goethe Enstitüsü'ne.
İyi bir Lisan Eğitim Merkezine...

İki aylığına gelmiştim.
Dört ay kalmıştım.
Grundstufe 1 ve 2'yi  almıştım.
Almanca gramerini anlamıştım...

Lüneburg'un merkezi dışında.
Bir ailenin evinin çatı katında.
Önce bir G. Koreli arkadaşla.
Sonra da paylaşmıştık bir Japon'la...

Her sabah erkenden.
Çıkardık sokağa.
Giderdik şehir Meydanına.
Toplu taşıma aracıyla...

Eski, tarihi evlerle bezeli.
Am Sande isimli.
Şehir Meydanından geçerdik.
Yürüyerek Enstitüye giderdik...

Öğlen yemeği için.
Yine Am Sande'ye gelirdik.
Yemeklerimizi atıştırırdık.
Sonra da tekrar Okula dönerdik...

Am Sande çok sevdiğimiz bir yerdi.
Eski evleri görmeye değerdi.
Lüneburg'un en işlek yeriydi.
Orada olmak büyük keyifti...

Tam 41 yıl sonra.
2019 yılında Rhein turu sonunda.
Tahsin ile dönerken Hamburg'a
Uğrayalım dedik Lüneburg'a...

Lüneburg, 75 bin nüfusuyla.
İlmenau nehri kıyısında.
İlmenau da 30 km sonra.
Elbe nehrine kavuşmakta...

Lüneburg, küçük bir kasaba.
1000 yılı aşkın yapısıyla.
Önemli, tarihi bir kent aslında.
Kuzey Almanya'da...

Lüneburgtuz'un keşfedilmesiyle.
Bin yıl önce.
Dönüşüyor bir ticaret kentine.
Ve başlıyor zenginleşmeye...

Güzel bir kentmiş 1560'lı yıllarda.
Tuz'un önemi azalmaya balayınca.
Şehir önemini giderek yitirmiş.
Ve giderek fakirleşmiş...

500 yıldan beri.
Yeni evler yapılamadı.
Ve kent merkezinin eski görünümü.
Günümüze kadar pek değişmedi...

Lüneburg, taş döşeli sokakları.
Günümüzde düzgün kaldırımları.
Tarihi kiliseleri, farklı yapıları.
Eski evleri, tuğlalı ve dik çatılı...

Uzun bir aradan sonra Lüneburg'da.
Gördüm ki Am Sande Meydanı'nda.
Tarihi EczanesiKarstadt'ı.
Evleri, Kitapcısı, Dükkanları.
Her şey yerli yerinde durmaktaydı...

Lüneburg'u görmeyeli.
40 yılı aşkın zaman geçmişti.
Ama eminim ki.
400 yıl daha geçseydi.
Yine de bir şey değişmezdi...


Lüneburg yeni ve eski fotoğraflarım:
.

4 yorum:

  1. Güzel fotoğraflarla anılar daha farklı oluyor. Elinize sağlık dostum.
    Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görüntüler....

    YanıtlaSil
  3. Harika doku hiç değişmemiş...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Kent düzeni mimari bozulmadan kalabiliyor. Ülkemizde ise hoyratca yok ediliyor. Oysa ne güzel binaları uz, tarihi eserlerimiz var. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil