YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

11 Mart 2025 Salı

9 KEMERLİ KÖPRÜ...

- 25 Ocak 2025, Ella-Sri Lanka -
(fotoğraf: internetten)


Kandy'den yola çıkmıştık.
Nanu-Oya'dan trene binmiştik.
Akşam karanlığını da etmiştik.
Ella İstasyonunda da inmiştik:

Bu trenle 9 km daha gitseydik.
Demodara istasyonunda inerdik.
Çok güzel bir köprüden geçerdik.
Gece nedeniyle güzelliğini de göremezdik...

Ertesi gün bu köprüyü görelim istedik.
İkişer ikişer Tuk Tuk'lara bindik.
Tuk Tuk denilen bildiğimiz Triportör.
Sri Lanka'da önemli bir sektör...

Virajlı dar yollardan geçtik.
Belli bir yere geldik.
Tuk Tuk'lardan indik.
Tabana kuvvet, yürü ya kulum dedik...

Yokuşu çıktık.
Tepeyi aştık.
Yeşillikler arasında ilerledik.
Gerçekten güzel bir köprüye geldik...

100 yılı aşkın bir köprü.
I. Dünya Savaşı yıllarında yapılmış.
1917'de yapımına başlanmış.
1921 yapımı bir Tren köprüsü.
İngiliz Mühendisler yapmış...

Köprünün uzunluğu 92 metre.
32 metre yüksekliğinde.
8 metre genişliğinde.
Köprünün eğimi de 9 derece...

Aslında köprü bir mimari harikası.
Sömürge dönemi İngiliz yapımı.
Demir ve çelik hiç kullanılmamış.
Yalnızca taş ve çimento kullanılmış...

Köprünün yapım sırası.
I. Dünya Savaşı çıktı.
İngiltere'den çelik sevkiyatı aksadı.
Köprünün yapımı neredeyse duracaktı...

Seylan'lı Appuhami ortaya çıktı.
Demir ve çelik hiç kullanılmadı.
Taş ve çimento ile yapıyı başlattı.
İki yılda köprü tamamlandı...

İki dağ arasında.
Güzel bir coğrafyada.
Yemyeşil bir ortamda.
9 kemeri, eğimi ve virajıyla.
Görülmeye değer bir köprü aslında...

Zaten de öyle oluyor.
Yerel halk ve turistler geliyor.
Tren gelmeden önce çevre doluyor.
Geziliyor, yeniliyor, içiliyor.
Trenin gelmesi bekleniyor...

Köprünün bitimi istasyon Demodara.
Tren duruyor burada.
Vagonların yarısı köprü üstünde.
İnsanlarla iç içe...

Tam bir turizm alanı.
Ella'nın turizm kazanç sahası.
Her gün çok sayıda turist geliyor.
En çok da Tuk Tuk'çular kazanıyor...

Bizim Varda köprümüz Adana ilimizde.
Taş bir köprü, yapılmış 1912 senesinde.
Uzunluğu 172 metre.
Yerden 99 metre yükseklikte.
10 muhteşem kemeriyle.
Bundan daha da sükseli görünümde...

Bırakın bizdeki turistleri de.
Adana'nın Karaisalı ilçesinde.
Güzelim Varda köprüsünü bile.
Kaç kişi görmüştür Türkiye'de...


9 Kemerli Köprü Fotoğraflarım:

9 Kemerli Köprü Videosu (İnternetten) :
.

3 yorum:

  1. Sevgili hocam güzel bir destinasyon, güzel bir tanıtım. Biz Türk’lere gelince; Tarihin ve yapılanların önemi yok. Ne Sakarya’daki Justinian ne Adana’daki köprü kimsenin öneminde değil. Ege adalarındaki fake gülüşler ve balık rakı daha önemli😃😂

    YanıtlaSil
  2. Hocam harikasınız ellerinize emeğinize sağlık sizi Allah başımızdan eksik etmesin CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil