YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

11 Nisan 2024 Perşembe

SUNA-İNAN KIRAÇ MÜZESİ...

 

- 24 Şubat 2024, Kaleiçi-Antalya -

Kaleiçi'ni.
Antalya'daki.
Anlatmıştım Bloğumda.
2023 yılı Ağustos ayında:

1991 senesinde.
İşte bu Kaleiçi'nde.
Suna Kıraç'ın doğum gününde.
Vehbi Koç'un kızı olan eşine.
İnan Kıraç, bir ev eder hediye...

1993-1995 senesi.
Suna ve İnan Kıraç ailesi
Bu Antalya Kaleiçi'ndeki evi.
Restore ederler özveriyle.
Ve çevrilir burası özel bir Müze'ye...

Bu ev Kaleiçi'ndeki.
Tipik bir Antalya evi.
İki katlı ve bahçeli.
19. yüzyıl tarihli...

O dönemdeki.
Antalya evlerindeki.
Tipik geleneksel adetlerle. 
Ev yaşantısı sergilenmekte... 

Antalya evi eşyalarıyla.
Ve yaşantısıyla anlatılmakta.
Damat tıraşı, Kına gecesi.
Kahve ikramı, Gelin elbiseleri.
Evin odalarında canlandırılmakta...

İkinci bölüm ise.
1863 tarihli bir Kilise.
Ortodoks Aya Yorgi Kilisesi.
160 yıldan eski...

1920 yılında mübadeleden sonra.
Kilisenin cemaati kalmayınca.
Boş kalıyor, depo olarak kullanılıyor.
1991 yılında satın alınıyor.
Suna-İnan Kıraç Vakfı Müze yapıyor...

İki katlı, düzenli bir yapı.
Giriş kapısı.
Üzerinde Karamanca yazılı.
Agios Georgios, 1863 yazıtlı...

Her iki katta da.
Değişken Sergilemeler olmakta.
Benim ziyaret ettiğim zamanda.
Bir Sergi, alt katta.
"Hayvanlar ve Paralar" konusunda.
Ve üst Gynekaion (kadınlar) katında.
"Satıcılar" başlığıyla... 

Bunların dışında.
İki Antalya Evi daha.
Var bu yapıların hemen karşısında.
AKMED adında...

Kıraç Vakfı'na bağlı o da.
"Akdeniz Medeniyetleri
Araştırma Merkezi" başlığıyla.
Önemli araştırmalar yapmakta...
 

Antalya, Kıraç Müzesi Fotoğraflarım:

.

10 yorum:

  1. Sayın Hocam,çok değerli doktorum.
    Bu müzeleri saatlerce gezdim.
    Gerçekten ülkemize ve Dünya kültürel hayatına katkıları çok büyük.
    Size de hayranım.
    Teşekkür ve saygılarımla..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yücel ağabey Koç ve Kıraç soyadları yan yana gelince ortaya çıkan kültürel yapılar çok güzel miraslar. Ankara kale içinde daha mutevazi bir yapı var Antalyadayim görmek de boynumun borcu artık. .
    Her zamanki aktardığınız bilgiler için çok teşekkürler. Bir de enerjinizin ve motivasyonunuzun sırrını paylaşabilirsiniz 🙏😊
    Saygı ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Değerli Yücel Hocam elimize sağlık. Yine güzel fotoğraflar ile bilgilendirme. Sağolun.
    Erol Şaşmaz

    YanıtlaSil
  4. Yücelim emegine saglik .muthis guzel bu yaz mutlaka gidecez.
    Aytac guldamla

    YanıtlaSil
  5. Hocam günaydın bayramınızı kutluyorum defalarca Antalya'ya gitmemize rağmen bu yeri görmemiştim çok sağ olun iyi ki varsınız yüreğinize kaleminize kameranıza sağlık Selamlar saygılar Hüseyin Taşkın Babaeski

    YanıtlaSil
  6. Defalarca Antalya'daki gittim. Arkeoloji müzesini gezdim ama bu müzeden haberim olmamış. Sayenizde ogrendim. Kismet olursa gidip görmek gezmek isterim. Bilgilendirdiginiz için çok teşekkür ederim. GULSEREN ÜNSÜN ENGIN.

    YanıtlaSil
  7. Her zamanki gibi güzel bir sunum. Var olasın sevgili Çelebi hocam. Çok beğendim ve "müstefit" oldum. İmrendim. Kucaklarım. Mustafa Kahramanyol.

    YanıtlaSil
  8. "Mustafid" olmuş Mustafa Kahramanyol! Acaba nelerden yararlanmış? Ve acaba Yücel bu arapça sözcüğü yaşamında hiç kullandı mı? Arapça, farsça sözcükler neden bu kadar moda? Kaç kişi yazdığı, kullandığı sözcüklerin anlamını biliyor? Not: "Mustafid"i arap harfleriyle yazdım, sayfa alıntı yapmadı.

    YanıtlaSil
  9. Sen pek bu kelimeleri kullanmazsın bilirim. Gerçek Türkçe kelimeleri kullanmaya her zaman özen gösterirsin Mustafam. Yararlandım desen anlardım...

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler, elinize sağlık...

    YanıtlaSil