YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

20 Mart 2022 Pazar

AFRİKA HEYKELLERİ-2...

 

- 19 Şubat 2022, Urla-İzmir -


Urla Sahne'deki.
Afrika Heykelleri Sergisini.
Anlatmıştım Bloğumda:

Yazımdan hemen sonra.
Sevgili Tamer Taşkın telefonla.
Davet etti beni evine bir çay içmeye.
Ve bahçesindeki heykelleri görmeye...

Urla Sahne'de.
Sergilenenlerin haricinde.
Yaklaşık 200 tane.
Afrika heykeli var evinin bahçesinde...

Sevgili Tamer Taşkın.
İlk kez 1985 yılında.
Gitmiş Afrika Kıtasına.
G. Afrika'ya gidişi de 1989'da...

Geçen bu 37 yıl aralığında.
150 seyahat yapmış Güney Afrika'ya.
Toplam 54 ülke var Afrika'da.
35 tanesini ziyaret etmiş bu arada... 

Tamer Taşkın'ın da katkılarıyla.
İlk Güney Afrika.
Başkonsolosluğu açılmış İstanbul'da.
1992 yılında...

Ayni yılın Eylül ayında.
Kendisi de atanmış Güney Afrika.
İzmir, Fahri Konsolosluğuna.
Büyükelçiliklerin açılması da. 
Bunlardan üç yıl sonrasında...

Sevgili Taşkın bu seyahatlerde.
Tanışmış ahşap ve taş heykellerle.
Yapılan Afrika'nın köylerinde.
Amatör heykel emekçileriyle...

Heykelleri çok beğenmiş.
Birkaçını yardım için satın almış.
Bunların İzmir'e nakli gerekmiş.
Ama bazı küçük sorunlar varmış...

Kırılmaması için kasalamak.
Onları konteynerlere koymak.
O köye bir vinç getirmek.
Tonlarca ağırlığı kaldırmak.
Sonra da bir kamyona yüklemek...

Kamyonun Harrare'ye gelmesi.
Konteynerin TIR'a yüklenmesi.
Zimbabwe'den yola çıkması.
G. Afrika'nın Durban şehrine.
Binlerce km yol gelmesi.
Orada gemiye yüklenmesi.
Durban'dan İstanbul'a gelmesi...

İstanbul'dan İzmir'e nakli.
Toplam 15 bin km yol geçilmesi.
Birçok bürokratik engelleri.
Aşmak ve yenmek gerekli...

Bunları İzmir'e nakletmek.
İzmir'de Gümrükten çekmek.
Vinçlerle tekrar TIR'a yüklemek.
Onları evin bahçesine getirmek.
Yine vinçlerle bahçeye indirmek.
Tüm bunların olması için en az.
3-4 ay beklemek gerek...

Neyse, tüm sorunlar çözülmüş.
Heykeller güç de olsa getirilmiş.
Üç-beş derken.
Önemli bir birikime erişilmiş...

Bunların bir bölümü de.
Evinin bahçesinde.
Ağaçlar, çimenler, çiçekler içinde.
Sergilenmekte.

Afrika'yı anımsatan biçimde...


Ev bahçesinde Afrika Heykelleri fotoğraflarım:
.

6 yorum:

  1. Sevgili Yücel Bey, Afrika kıtasında yalnızca Mısır'ı gördüm. Diğer ülkeleri görmesem de sayenizde muhteşem sanat eserleri konusunda bilgi sahibi oluyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Kıskandım....
    Muhteşem....

    YanıtlaSil
  3. Değerli kardeşim Tamer,çok büyük bir emeğinizin karşılığı ,paha biçilemez ,tebrikler huzurlu,sağlıklı,iyigünler,Taşkın ailesine sevgi ve Selâmlar

    YanıtlaSil
  4. HOCAM inanın O günkü yaşamla bugünü karşılaştırmaya çalışıyorum ama içinden çıkamıyorum aynı yaratıcı HOCAM İNANIN BAŞKA YORUM YOK SİZE TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER SAĞLIK DİLİYORUM CEMİL PİRDAL SAMSUN

    YanıtlaSil
  5. Heykel sanatı ile ilgili yüksek lisans yapanlar tez konusu arıyor. Afrika heykel sanatı üzerine doktora çalışması yapacak olan, buyursun gelsin, sadece bu 200 eserin hikaye dökümü bile master tezi olabilir. İzmir'de Güzel Sanatlar Fakültesi yok mu? Sayın hocalar...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel hocam.
    Ben burayı ziyaret ettim.
    Ama sizin fotolarınızla daha başka bir güzel.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil