YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

26 Ekim 2020 Pazartesi

BATI AKDENİZ GEZİSİ...

 

- 5-22 Ekim 2020, Batı Akdeniz -

5 Ekim tarihinde çıktım İzmir'den yola.
İstikamet Bodrum'a.
Toplanacağız burada.
Tatil geçiren Lise arkadaşlarımızla...

Önce Lakina antik kenti ziyareti.
Yatağan kentindeki.
Termoelektrik santrali.
Yakınındaki...

Akşam, Aytaç Güldamla önderliğinde. 
Grança Evleri'nde.
Lise arkadaşlarıyla buluşma, hasret giderme.
Sağlığa kaldırılan kadehler, sohbet eşliğinde...

Ertesi gün de.
Hekimköy sahilinde.
Denize girilmesi.
Sohbetlere aralıksız devam edilmesi...

Arkadaşlara ve Bodrum'a veda.
Feribotla geçiş Datça'ya.
Yolda uğranılması Aktur'a.
Ver elini Marmaris Yat Marina...

Hasan Beşer'in botla gelmesi.
Morton teknesine geçilmesi.
Cennet adası
Adakoy'da konaklanması...

Cennet gibi yemyeşil bir koy burası.
Karşımızda Bedir adası.
Sabah erkenden kalkılması.
Gündoğumu fotoğraflanması...

Pırıl pırıl bir hava.
Çam ormanı arkamızda.
Birkaç yat yanımızda.
Masmavi deniz altımızda...

Dört gün burada kalıyoruz.
Sonra Hale'yi de karşılıyoruz.
5. gün demir alıyoruz.
Marmaris Netsel Marina'ya geçiyoruz... 

Bir gece de Netsel Marina'da.
Sonra Beşer'lere veda.
Otomobille Cennet adası turu.
Nimara Mağarası ekspedisyonu...

Kıyıdan otomobille Köyceğiz'e.
Burada Alila Otele yerleşme.
Sığla Ormanı'nda gezinme.
Akşam günbatımını görüntüleme...

Sabah Köyceğiz'den tekneye binme.
Sultaniye ve İztuzu'nu görme.
Caretta Caretta'yı görüntüleme.
Akşam dönüşte geçiyorum Hamitköy'e...

Arkadaşım Ragıp Esener burada.
Bir Botanik Bahçesi oluşturmuş 35 yılda.
Palmiye Merkezi adında.
Yaşıyor Tropik bitkiler, çiçekler arasında...

Bir günde zor geziyorum.
Ragıp'la sohbet ediyorum, bilgi alıyorum.
Otomobille Ekincik Koyu'na geçiyorum.
Yolda müthiş manzaralar görüyorum...

Öğlenden sonra yola çıkıyorum.
Antalya'ya gitmeyi amaçlıyorum.
Görmediğim Korkuteli yolunu seçiyorum.
Müthiş Gümüş Han Otel'de kalıyorum...

Sabah erkenden Antalya'dayım.
Geyikbayırı'ndayım.
Dağcı Tunç Fındık'ın evindeyim.
Beydağları'nın içindeyim...

Tunç'la dağlarda geziyoruz.
Trabenna Antik Kenti'ni keşfediyoruz.
3 gün birlikte çevreyi dolaşıyorum.
Sonunda dönüş yoluna koyuluyorum...

Kemer, Çamyuva, Tekirova'yı geçiyorum.
Kumluca'da sahile ulaşıyorum.
Finike'de koylar başlıyor.
Turkuaz mavisi koylar peş peşe geliyor... 

Çayağzı'na geliyorum.
Yeni açılmış Likya Müzesi'ni geziyorum.
Oradan Sülüklü Plajı'na gidiyorum.
Kaputaş ve Kaş'ı bir kez daha görüyorum...

Akşama doğru Ölüdeniz'deyim.
50 yıl önce kimsenin olmadığı yerdeyim.
Her yer otel, bina, market olmuş.
Buna rağmen doğal güzelliği korunmuş...

Öğlen yola çıkıyorum.
Dalyan'a geçiyorum.
Burada, Patagonya gezi rehberimiz.
Sevgili Cahit İnal ile buluşuyorum...

Uzun yıllar sonra kucaklaşıyoruz.
Minik bir feribotla karşıya geçiyoruz.
Köyceğiz gölü karşı kıyısında gidiyoruz.
Çandır köyü'ne geçiyoruz...

Güzel bir köy Çandır halâ..
Kaunos antik kenti yakınında.
Bir gün, Kaunos'u geziyorum.
İki gün de Cahit'in konuğu oluyorum...

Sabah Çandır'dan  ayrılıyorum.
Muğla üzerinden Bodrum'a geçiyorum.
Gündoğan'a gidiyorum.
Villa Rustica Otel'de konaklıyorum....

Serpil ve Mustafa Türkoğlu tarafından. 
Misafir gibi karşılanıyorum.
Arkadaş gibi ağırlanıyorum.
Dost gibi uğurlanıyorum...

Dönüşe geçiyorum.
İzmir'e dönüyorum.
18 günde 2000 km yol yapıyorum.
Müthiş güzellikler görüyorum...

Gezide eski dostlarla buluşuyorum.
Hâl hatır sorup, sohbet ediyorum.
Bunu gezinin en mutlu. 
Bölümü kabul ediyorum...

Seval ve Aytaç Güldamla'ya.
Hale ve Hasan Beşer'e.
Ragıp Esener'e.
Tunç Fındık'a.
Cahit İnal'a.
Serpil ve Mustafa Türkoğlu'na.
Yürekten teşekkür ve dostlukla...


Batı Akdeniz gezisi fotoğraflarım:
.

9 yorum:

  1. Muhteşem bir gezi. Ne varsa lise arkadaşlarında var galiba...

    YanıtlaSil
  2. Tüm okul arkadaşlıkları güzeldir Tülay...

    YanıtlaSil
  3. Gizliden, gizliden Evliya Çelebi ile rekabet havası vardı; artık âyân oldu her şey. Guzellikleri gördük. Var olasın...

    YanıtlaSil
  4. hocam ne güzeldi sizi tekrar görmek. hep biraraya gelmeye devam etmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  5. O keyif bana ait... Teşekkür ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Yücel sayende şahane geziler yapıyoruz. Gördüğüm yerleri bile senin bakışından izlemek çok daha keyifli. Sağ olasın...
    Billur

    YanıtlaSil
  7. SAGON KANKAM SAYENDE HER ZAMANKI GIBI BEN DE ORALARI GEZDIM
    BU ARADA DEPREMDEN ZARAR GORMEDIGINIZI UMARIM SAGLICAKLA KALIN
    YAKO(YAACOV RASIER)

    YanıtlaSil
  8. Depremde İzmir'de değildim sevgili Yaacov. Kapadokyada gezide idim.

    YanıtlaSil
  9. Hocam
    İnanılmaz güzellikler,harika fotoğraflar.
    Elinize,gözünüze,ruhunuza saglık.

    YanıtlaSil