YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

18 Kasım 2023 Cumartesi

CHICAGO AYAKLARIMIN ALTINDA...

 

- 15 Ekim 2023 Willis Tower-Chicago IL -


Değinmiştim son yazımda.
Gökdelen kenti Şikago'ya.
Bloğumda:

Aslında, 33 yıl önce.
1990 senesinde.
Chicago'ya gitmiştim.
Kısa bir süre de kalmıştım...

Şehri kısaca gezmiştim.
Şehrin yapılanmasını çok beğenmiştim.
Dünyanın en yüksek binası.
Sears Tower'ı da görmüş ama gezememiştim.

Sears Kulesi inşası 1973 senesi.
O zaman Dünyanın en yükseğiydi.
Sears Tower bu birinciliğini.
25 sene devam ettirdi...

1998 senesinde.
Malezya'nın başkentinde.
Petronas Kuleleri inşa edildi.
Sears Kulesi'nin unvanını ele geçirdi...

Sears, ABD'de çok büyük bir şirketti.
Perakende satış deviydi.
Kulenin isim hakkını almıştı.
İsim hakkı 2003'de sona erdi...

2009'da Londra merkezli.
Willis Sigorta Şirketi.
Bu hakkı satın aldı.
Willis Tower oldu buranın adı... 

Willis Kulesi.
Halâ Şikago'nun en yükseği.
442 m yüksekliğiyle.
Dünyada 11. sırada günümüzde.
2. sırada ABD'de...

Willis Kulesi tam 110 katlı.
Yapımında 2000 kişi çalıştı.
Üç yılda tamamlandı.
76 bin ton çelik kullanıldı.
100 milyon dolar harcandı...

Bina yüksekliği 442 metre.
92 m antenleriyle birlikte.
Yüksekliği çıkıyor 527 metreye.
107 tane asansörüyle.
20 bin kişi taşınıyor bir günde.
6 milyon da senede...

Bu Kule'yi gezdim ben de.
Hem de keyifle bu sene.
Giriş katında geziniyorsunuz.
Kafelerde dinleniyorsunuz...

Şikago ve Kule hakkında.
Bilgiler ediniyorsunuz alt katta.
Sonra da çıkıyorsunuz 103. kata.
Asansörle tam bir dakikada...

Skydeck (Gökgüverte) deniliyor buraya.
103. kat çıkılabilecek en üst nokta.
412 metre yükseklikte.
Ve dört tarafı geniş cam pencere...

Şikago'nun 283 gökdeleni.
Sokakları, caddeleri.
Michigan gölü, Şikago nehri.
Sonsuz görüş alanınızda hepsi...

Bir de giriyorsunuz Cam Balkona.
"Ledge" deniliyor buraya.
1.5 cm kalınlıkta cam bir oda.
Duruyorsunuz 412 m'de boşlukta.
Chicago ayaklarınızın tam altında...

Bu sene, 2023 yılında.
Willis Kulesi tam 50 yaşında.
Gökdelen tüm heybetiyle halâ.
Chicago'da ayakta durmakta...


Willis Kulesi Fotoğraflarım:
(NOT: Fotoğrafların sağ alt tarafında '1' ile işaretli dörtgeni tıkladığınızda, fotoğraflardaki  İngilizce bilgilerin Türkçe çevirisine ulaşabilirsiniz)

.

5 yorum:

  1. /HARİKASINIZ HOCAM SAYENİZDE DÜNYAYI DOLAŞIYORUZ SAĞLIK VE GÜZELLİKLER DİLER AİLE BİREYLERİNİZEDE AYRICA SELAMLARIMIZ OLSUN CEMİL PİRDAL VE AİLESİ SAMSUN

    YanıtlaSil
  2. Daima var olun.

    YanıtlaSil
  3. Çok ilginç. İlgiyle okudum benizlwdim. İçten teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok güzel bir bina. Verdiğiniz bilgiler de harika, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Sayenizde görmüş, öğrenmiş oldum. Emeklerinize sağlık. İnşallah ben de gidebilirim, cam balkon çok heyecan verici :)

    YanıtlaSil