YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

12 Mayıs 2023 Cuma

İASOS...

 

- 3 Mayıs 2023, Kıyıkışlacık-Muğla -

İasos, Bodrum'da.
İasos Otel, Restoran, Marina.
Ya da pahalı bir Site adı da.
Değil walla...

Bodrum'da ama.
Bodrum'un yarımadasında.
Biraz da uzak Bodrum'a.
Antik bir kent Kıyıkışlacık'ta...

Peki, o da nerede?
Diye sual ederseniz de.
Milas'a 26 km mesafede.
Denizle iç içe...

Bodrum tutkunları.
Mekân tutmadan buraları.
Tam 5000 yıl önce.
Argos'tan gelenlerce.
Yerleşilmiş bu köşeye...

Aslında büyük bir ada.
Üstündeki surlarıyla.
Ancak gelen alüvyonlarla.
Deniz kısmen dolunca.
Dönüşmüş bir yarım ada'ya...

İnce-uzun mavi bir koy'u.
Doğal, bir liman koyun sonu.
Limanın girişini.
Kapatan bir Ortaçağ Kalesi...

Strabon nakletti.
Toprağı pek bereketli değildi.
Bu nedenle İasoslular yöredeki.
Denizi ve Balıkçılığı seçti...

1920 senesiydi.
Arkeolog Guidi.
İasos'u ziyaret etti.
Buradaki antik bir yapıyı gördü.
Macellum olabileceğini düşündü.
Macellum, Balık Pazarı idi.
Sonra burada  kare biçimli.
Bir Tapınak olduğu belirlendi...

İasos merkezindeki.
MS 2. yüzyıla endeksli.
Bu tapınak oldukça görkemli...

Ancak tüm antik yapılar da.
Yarımada'da.
Kale de, Surları da.
Nekropolis de, Tiyatro da.
Agora da, Bouleuterion da. 
Mozaikler Evi de bu adada...

En az bir gününüzü ayırın.
Bu koca adaya tırmanın.

Doğa ve Tarihle baş başa kalın.
Eskinin tadını çıkartın.
Çevredeki yeni yapılara bakın.
Ağlayabiliyorsanız ağlayın...

Akşamı burada yapın.
Güneşi burada batırın.
5000 yıllık bu balıkçı kentinde.
Akşam, balığın tadına varın...


İasos bölgesi fotoğraflarım:

.

8 yorum:

  1. Günaydın hocam, inanın sizden gelen iletiyi gördüğüm anda hemen açıp inceliyorum. O kadar farklı, o kadar güzel bilgiler belgeleri sayenizde öğreniyorum. Çok teşekkür ediyorum sağolun. İyi ki varsınız, selamlar saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Günaydınlar ...
    Güne muhteşem anlatım ve resimlerinizle başlamak inanılmaz güzel ....
    Candan teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Can yücelim saol.tekne varken birkaçkez geldim bu güzel koya
    Ancak sadece denize girdik.bu güzelliği görmedik bile.sayende yeni gözlemliyoz iyiki varsın.
    Aytaç güldamla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytacım, biliyorsun yüzmeyi pek sevmiyorum. Doğa içinde ve hele bir de doğa içindeki antik alanlarda gezinmek çok daha hoşuma gidiyor. Sen şahidimsin...

      Sil
  4. Bu antik şehrin doğusu tamamen Akarca çiftliğine aittir Umur Akarca ve amcalarına aittir Bu nedenle bu bölgeyi oldukça önceden biliyorum ancak maalesef 1960'lı senelerde teknelerle gelen yabancılar buradan oldukça fazla tarihi eser kaçırmışlardır sevgiler Dinç özaksoy

    YanıtlaSil
  5. Sadece buradan kaçırılmış olsa biraz rahatlayacağız ama iş yalnızca bura ile kalmıyor maalesef sevgili Dinç...

    YanıtlaSil
  6. Harika bir çalışma olmuş, ışık, kadrajlar , gelincikler, netlikler ve son derece ilginç detaylar , bu seri gözler için olağanüstü bir şölen olmuş , Izzet Keribar

    YanıtlaSil
  7. 💖💖💖👏👏👏👏🌷Bodrum'u hiç sevmiyorum ben gençliğimde bodruma gitmek istiyorum kalemine sağlık

    YanıtlaSil