YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

5 Eylül 2022 Pazartesi

YEŞİL...

 

- Temmuz 2022, Washington DC -

Yaşamak, bir ağaç gibi tek ve hür
Ve bir orman gibi kardeşçesine...
Nazım Hikmet


Önceki gelişlerimde.
Kalmıştım hep kent içinde.
Washington DC'de...

Kaldığım yer yakındı.
Metro durağına.
Dilediğim zamanda.
İnebiliyordum Washington'a...

Konakladım bu defa.
Washington'da.
Kent dışında.
Kırsal bir alanda...

Çok uzaktı, toplu taşımaya.
Otobüs ve Metro'ya.
Bu nedenle bu defa çok fazla.
İnemedim Washington'a...

Bunun yerine sabahın erinde.
Çıkıyordum yürüyüşe.
Orman içinde.
En azından 2-3 saat süreyle.
Yeşilliğin içinde...

Evden çıktığınızda.
Giriyordunuz hemen ormana.
Yürüyordunuz patika yollarda.
Yeşillikler arasında...

Genelde birkaç kişi dışında.
Kimsecikler olmuyordu burada.
Sessiz, sakin bir ortamda.
Yürüyordum saatler boyunca...

Her gün farklı bir rota.
Her zaman farklı alanlarda.
Dolaşıyordum kafamca.
Doğanın tam ortasında...

Tertemiz, bakımlı alanlar.
Yüce ağaçlar, yemyeşil dallar.
Renkli böcekler, sincaplar.
Kelebekler, tavşanlar, kuşlar...

Amerika'nın en önemli yanı.
Ne evleri, ne binaları.
Ne ekonomisi, ne doları.
Ne bilimi, ne de sanatı...

Amerika'nın en önemli tarafı.
Bence bu yemyeşil ortamları.
Ormanları ve geniş Parkları...


Washington çevresi Yeşil fotoğraflarım:

veya:

..

8 yorum:

  1. Teşekkürler Yücel Bey. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Yücel Çelebi,
    Bütün ormenler senin olsun!...
    MKahramanyol

    YanıtlaSil
  3. Bana başka bir şey kalmadı bu durumda mirim...

    YanıtlaSil
  4. Harika manzaralar, bitkiler ve pozlar. Teşekkür ederim.
    Yazıdaki gibi Gönülden hissedebilmek en önemlisi.

    YanıtlaSil
  5. Washinton dışında kalmakla ne iyi etmişsiniz Yücel Hocam. Resimler çok güzel. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hocam teşekkürler. Sizin sayenizde bizde gezmiş kadar oluyoruz...

    YanıtlaSil
  7. Değerli Hocam teşekkürler. Sizin sayenizde bizde gezmiş kadar oluyoruz...

    YanıtlaSil
  8. Hocam bu ormanlar Kızılderililerin ama iyi korumuş Amerikalılar.

    YanıtlaSil