YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

29 Ağustos 2022 Pazartesi

SENECA PARKI...

 

- 14 Temmuz 2022, Maryland-ABD -

"Bir fotoğraf çekmek
baş, göz ve kalbi hizalamaktır..."
Henri Cartier-Bresson
(fotoğraf sanatçısı)
....................


Seneca deresi de.
Dökülür Potomac nehrine.
22 km yol aldıktan sonra.
Washington yakınlarında...

Seneca deresi.
Kıvrımlı bir su yoludur.
Güzel seyirlidir.
Çevresi Park ilan edilmiştir...

25 bin dönüm arazide.
Derenin çevresinde.
92 km patika yol içinde.
Yürürsünüz yeşil içinde.
Hem de büyük keyifle...

Seneca deresi kaynağında.
Çıkışından hemen sonra.
Dereye bir set çekilmiştir.
Clopper Gölü oluşturmuştur...

Bu Clopper Gölü.
64 dönüm büyüklükte.
5-6 m derinlikte.
Ve çevresi de 6.5 km...

Bir Parktan daha fazlası.
Burası.
Bir Park değil sanki.
Gerçek bir Millet Bahçesi...

İzin var her çeşidiyle.
Bu yemyeşil Park içinde.
Spor yapmaya.
25 bin dönüm alanda...

Yürüme, At binme.
Piknik, Kamping.
Göl bisikleti, Kano.
Bisiklet turu, Balık avı.
Hatta kışın Yürüyüş Kayağı...

Sadece.
Yüzme.
Yasakmış Clopper gölünde...

Belirlenmiş alanlarda.
Silahla veya Okla.
İzin de veriliyor hatta.
Geyik bile avlamaya...

Vaktim kısaydı.
Seneca Parkı'nda.
Tur attım yalnızca.
Clopper Gölü etrafında.
6.5 km'lik parkurda...

Nasıl güzel bir Göl.
Nasıl güzel bir yeşillik.
Nasıl güzel bir temizlik.
Nasıl güzel bir sessizlik...

Yürürken ormanda.
Bir de Ceylan çıktı karşıma.
Dakikalarca bakıştık.
Çektim silahımı.
Ayarladım gez-göz arpacığımı.
Bastım tetiğe.
Hem de kaç kere.
Düşmedi yere.

Güzelim resimleriyle.
Anısı kaldı belleğimde...


Seneca Parkı Fotoğraflarım:


12 yorum:

  1. Çok hoş bir gezi yazısı. Zevkle okuduk. Çok teşekkür ediyoruz sevgili Yücel Üstadım.

    YanıtlaSil
  2. Yücel hocam, teşekkür ederim. Ceylan a karşı sizin silahınız deklanşör olsa gerek.
    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. Fotoğrafçının silahı kamerasıdır Orhancığım. Avcılar çekip öldürür, fotoğrafçılar çekip ebedileştirir. İkisi arasındaki fark budur...

    YanıtlaSil
  4. Yücel abi ellerinize sağlık. Geçmişte gittiğim yerleri görmeden geldiğimi anlıyorum siz bunlari paylaştıkça. Çok teşekkürler, Saygı ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Adsız göründüm 🙏Levent Özlüoğlu

    YanıtlaSil
  6. Şahane fotoğraflar ve anlatım için binlerce teşekkür 🙏

    YanıtlaSil
  7. Emeğinize sağlık çok güzel bir yazı .Keşke gidip görebilsek

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Yücel Bey. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Güzel ceylan da silah olmadığını anlayıp pozunu vermiş Yücel hocam..Güzel yazınız için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Ağbi muhteşem resimlerinle bizleri de gezdiriyorsunuz çok teşekkürler sağlık ve mutlulukla kalın dr.safak uluer

    YanıtlaSil
  11. Çok güzelmiş gerçekten hocam. Adının Seneca olmasi da ayrıca güzel🙂

    YanıtlaSil