YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

26 Temmuz 2022 Salı

WASHİNGTON DC...

- 22 Haziran-20 Temmuz 2022, Washington DC, USA -


Gitmiştim Washington'a.
2014 ve 2017 yıllarında.
Bu kez de gittim Bayramlaşmaya.
Haziran ayı sonunda...

Yer vermiştim Bloğumda.
Washington'a 2014 yılında.
Fotoğraf ve ayrıntılarıyla:

Waşington şehri.
Amerika'nın Başkenti.
ABD'nin var 50 Eyaleti.
Eyalet bile değil burası inan ki...

DC olarak yazıyorlar.
Di-Si diye okuyorlar.
District of Columbia olarak biliyorlar.
Kolumbiya Bölgesi olarak tanımlıyorlar.

ABD Başkentinin.
Bir Eyalet sınırı içinde olması.
O Eyalete ayrıcalık sağlaması.
Başkentin bağımsız olması.
Gereğini ortaya çıkardı...

İnanmazsınız ama.
Başkent Waşington'da.
Nüfus, 700 bin civarında.
Yani, bizim Afyonkarahisar'da.
Nüfus bundan bile fazla...

Waşington'un alan büyüklüğü de. 
Toplamda 177 km2.
Yani Türkiye'de. 
En küçük yüzölçümlü il Yalova ile.
Mukayesede 1/4'i kadar ölçekte... 

Amerika Birleşik Devletleri'nde. 
Her Eyalette.
İki Senatör seçilmekte.
Her 6 yılda bir yapılan seçimle...

Ve de Eyaletin nüfusuna göre.
Değişebilen sayıda Temsilciyle.
Temsil ediliyor her Eyalet de.
Washington'daki Kongre'de...

Temsilciler Meclisi'ne.
Toplam 435 Temsilci seçilmekte.
Bir üst kuruluş Senato'ya ise.
Toplamda 100 Senatör gelmekte...

Her şey güzel de.
Washington DC bu düzende.
Eyalet olmadığı nedeniyle.
Meclise ne bir Temsilci ve ne de
Tek Senatör bile gönderememekte.
Ve mecliste temsil edilememekte...

Gerçekten çok güzel ve düzenli.
Yemyeşil, tertemiz ve tertipli.
ABD'nin Başkenti.
Bu Washington şehri...

Bu şehrin insanlarının tek derdi.
Vergi vermeleri.
Ancak Meclis'e girememeleri.
Ve burada temsil edilememeleri...

Waşington, 700 bin nüfusuyla
Bunu getiriyor dile her platformda.
İngilizce yazılışıyla:
"Taxation Without Representation".
Yani "Temsil yoksa,
"Vergi de yok" sloganıyla...

Tüm Amerika'nın en güzel 10 tane.
Mimarlık eserinden 6 tanesi bu ilde.
Washingtonluların tek derdi de.
Vergi vermelerinde.
Ancak Temsil edilememelerinde...
 
Neyse ki bizde.
Böyle sorunlar yok gündemimizde...



Washington'dan şimdilik bazı Fotoğraflarım:
.

7 yorum:

  1. Teşekkürler Yücel Bey. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş bu

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler sevgilrr

    YanıtlaSil
  4. Kiymetli Yucel bey,
    Cok sevdigim saydigim bir arkadasim araciligi ile (Sn.Atilla Tuzun) yazilarinizi surekli takip ediyor, okuyor ve inanilmaz ilginc, faydali ve guzel seyler ogreniyorum. Son olarak da yukaridaki "Washington DC" baslikli yazinizi okudum. Cok begendim ve bilgi dagarcima bir seyler ekledim. Yureginize ve ellerinize saglik.
    Dr. Ulku Varlik
    Akademisyen, arastirmaci-yazar ve gezgin.

    YanıtlaSil
  5. Yazılarıma gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler ediyorum sayın Varlık. İşe yarıyorsa ne mutlu bana. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yücel Bey
      Paylaşımlarınız İçin teşekkürler
      Hoşgeldiniz

      Sil
  6. Elinize sağlık

    YanıtlaSil