YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

22 Aralık 2021 Çarşamba

ABANT...

- 13 Eylül 2021, Abant-Bolu - 

Sanki göl dışı çamlar nöbet tutan neferler 
Gölde soyunmakta bak sapsarı nilüferler... 

 Alper Kürük, Abant Gölünden Resimler şiirinden 

.................... 

İsterseniz Mudurnu'dan. 
Dilerseniz D-100 yolundan. 
Saptığınızda Abant yoluna. 
Oradasınız tam 22 km sonra... 

1350 m yükseklikte. 
18 m derinlikte. 
125 hektar yüzölçümüyle. 
Bir Milli Park statüsünde...

Abant, benzer bir cennete. 
Lacivert-mavi gölüyle. 
Tertemiz bir gökyüzüyle. 
Çevresindeki dağlarıyla. 
Ve yemyeşil ormanlarıyla... 

Göl çevresi 7-8 kilometre. 
Yürürsünüz iki saatte. 
Çam, kayın, gürgen ağaçlarıyla. 
Ve nilüferlerle göl kıyısında... 

İlk kez 1962 yılında. 
Bir Ağustos ayında. 
Gitmiştim Abant'a... 

Gece otobüsle yola çıkmıştık. 
Sabah erkenden ulaşmıştık. 
Ağustos sabahında üşümüştük. 
Bir soba karşısında ısınmıştık... 

Yazın sıcağında da güzeldir. 
Kışın soğuğunda da serindir. 
Ama en güzel mevsimi. 
İlkbahar ve Sonbahar'dır... 

Uzun sözün kısası. 
Abant'ın her mevsimi. 
Vivaldi'nin Dört Mevsim'i gibidir. 
Ilıktır, sıcaktır, serindir, güzeldir... 


4 Mevsim Abant Fotoğraflarım: 

7 yorum:

  1. Kasabaya hapsolmuş çocukluğumun en gidilesi yeriydi. Cennet tasavvurumun oluşmasında en büyük katkıyı yapmıştı. En sağlıklı göknar ormanlarının kıruduğu gölün sarı ve beyaz nilüferleri, Abant alası endemik balığı ve bitip tükenmeyen kurbağa orkestrasıyla.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Yücek Bey. Abant'a bir kez gitmiştim. Ters zamanda gittiğimdendir pek beğenmemiştim. Sizin sayenizde bambaşka bir Abant gördüm. En kısa zamanda muhakkak gideceğim. Teşekkürler, selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hüseyin Bey, Bayramlarda hiç gitmemek lazım oraya. İnsan kalabalığı ve otomobil bolluğu ile hiç tadı olmuyor. Muhakkak farklı mevsimlerde ve sakin zamanlarda gidilip, tadı çıkartılarak çevre yürüyüşleri yapılmalı.

    YanıtlaSil
  4. EİNİZE SAĞLIK DEĞERLİ DOSTUM.

    YanıtlaSil
  5. İlk defa 1970 yılında abantta kamp yapmıştık.Sonra sık yaptık, yaşımız ilerleyince otelleri seçtik.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Ycel, üstteki mesaj benimdir, sevgiler.Suat

    YanıtlaSil
  7. Babamın eski Bolu Mengen'li olması sebebiyle buraları gezdim Bolu Gölcük Yaylası ve gölü bu kadar ünlü olmasa da bana daha güzel geldi. Yücel hocama teşekkürlerinle

    YanıtlaSil