YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

24 Şubat 2021 Çarşamba

JİNGSHAN PARKI...

 

- 6 Ağustos 2012, Jingshan Park, Pekin-Çin -

Yasak ŞehirPekin kentinde.
Yerleşimi Güney-Kuzey istikametinde.
Genellikle Güney kapısından girersiniz.
Kuzey kapısından da çıkarsınız...

Ben de öyle yapmıştım.
Tiananmen Meydanı'ndan girmiştim.
Koca İmparatorluk Sarayı'nı gezmiştim.
Saray gezisinin sonuna gelmiştim.
Oldukça da yorulmuştum...

Sarayın Kuzey kapısına ulaşmıştım.
Sarayın hendeklerini köprüyle geçmiştim.
Karşıma bir cadde çıktı.
Caddenin hemen arkasında da bir tepe vardı...

Dümdüz yerleşimli Pekin'de.
Böylesine bir tepe.
Hem de ağaçlar içerisinde.
Uzaktan çok güzel görünmüştü gözüme...

Caddeyi geçtim.
Haydi bir de 
Orayı göreyim dedim.
Biletimi aldım, çeriye girdim...

Meğerse burası da.
Zamanında.
Bir parçasıymış.
İmparatorluk Sarayı'nın...

Adı Jingshan Parkı'ymış.
Tam 640 yıl, 1271-1911 arasında.
Yuan, Ming ve Çing İmparatorlarına. 
Bahçe görevi yapmış...

Yasak Saray inşa edilirken.
Hendekler için kazı yapılırken.
Çıkan toprağı yığmışlar buraya.
Oluşan tepeyi de dönüştürmüşler Park'a...

230 dönümlük bir arazide.
50 m yükseklikte beş tane tepe.
Pekin'in en yüksek yerinde.
Etraf ağaçlar, çiçekler içinde...

Burası Çin'in en güzel korunmuş.
Hanedanlık Bahçesi.
İmparatorlar'ın av ve gezi yeri.
Saray'ın önemli bir bölümü...

Her tepe üzerinde.
Toplamda beş tane.
Yapılmış özgün Çin mimarisi ile.
Bulunmakta 5 farklı kameriye...

Jingshan bahçesi başlangıçtan beri. 
Saray'ın ayrılmaz bir parçası idi.
1928'de burası halka açık hale getirildi.
Park ile Saray arasından cadde geçirildi...

Bu nedenle Saray'dan ayrıldı.
Ayrı bir Park yapıldı.
30 bin turist geliyor şimdilerde.
Bu Park'a bir  gün içinde...

Jingshan Parkı'nda.
1.5 dönümlük bir alanda.
Her sene Mayıs ayında.
200 farklı türde.
20 bin Gül açıp, sergilenmekte...

Ayrıca Şakayıklar açıyor Bahar'da.
Lotus çiçekleri Yaz aylarında.
Krizantemler de Sonbahar'da.
Jingshan Parkı'nda sırayla...

1644 yılında. 
Ming Hanedanlığı zamanında.
Bir köylü ayaklanması sonrasında.
Ertesi sabah Çin İmparator Chongzhen.
Gelerek bu Parka, asmış kendisini bir ağaca...

Günümüzde en yüksek yere çıktığınızda.
Pekin ayaklarınızın altında.
Havadan kuşbakışı görünümüyle.
Yasak Şehir de gözünüzün önünde...

Pekin'deki.
Yasak Şehrin anatomisini.
Ve anlamak için buranın güzelliğini.
Jingshan Parkı muhakkak görülmeli...


Jingshan Parkı fotoğraflarım:

Jingshan Park videosu (internetten) :
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder