YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

15 Temmuz 2014 Salı

KORSANLAR...


Pittsburgh'da idik.
2 Nisan Çarşamba günü.
Bütün gün gezmiştik.
Gezilecek her yerini görmüştük...

Ziyaret etmiştik.
Andy Warhol Müzesini.
Günün sonunda.
Keyif almıştık oldukça...

Aheste aheste yürüyorduk.
Artık otele dönüyorduk.
Koca çelik bir stadyum.
Duruyordu sağ cenahımızda...

Önü hafif kalabalıktı.
Işıkları hafiften yanmıştı.
Seyirciler yavaş yavaş geliyordu.
Anlaşılan bir oyun başlayacaktı...

Sorduk, soruşturduk.
Beyzbol maçı varmış.
Bu akşam bu stadyumda.
Başlayacakmış saat  19.00'da...

Aklımızdan geçen bir şey değildi.
Bir beyzbol maçı izlemek.
Ama bir anda istedik.
O atmosferi yaşamak...

Beyzbol'u sevmezdim.
Kaidelerini de hiç bilmezdim.
Bir beyzbol maçı da.
Hiç izlememiştim...

"İlginç olur" diye düşündük.
Karar verdik.
"Hadi girelim" dedik.
Biletleri tedarik ettik...

Bir sürü kafe ve restoran var.
Stadyumun altında.
Oturduk birine.
Açlığımızı giderdik önce...

Pittsburgh Pirates.
Beyzbol takımının adı.
Pirates (korsanlar) ünvanı.
Sarı-siyah forması...

1882'de kurulmuş.
Beş kez Şampiyon olmuş.
Pittsburgh'lular tarafından.
Çok sevilen, çok da ilgi gören.
Bir Beyzbol takımı Pirates...

PNC Bankası tarafından yapılmış.
Çelik konstrüksiyon bir stad.
40 bin kişi kapasiteli.
İnanılmaz güzel Pittsburgh manzaralı...

Erkenden yerimizi aldık.
Bu güzel stadyumda.
Güzel bir havada.
Pittsburgh gökdelenleri tam karşımızda...

Kızlı, erkekli.
Yaşlısı, genci.
Yavaş yavaş geliyorlar.
Keyifle yerlerini alıyorlar...

Giderek kalabalık artıyor.
Tribünler yavaş yavaş doluyor.
Bağırmak, çağırmak yok.
Herkes işin keyfini çıkartıyor...

Ben tam bir şaşkınlık içindeyim.
İnanılmaz bir sevgi ortamındayım.
Stadyumun her köşesini geziyorum.
Gördüklerimi görüntülemeye çalışıyorum...

Oynayacaklar Korsanlar bu gece.
Chicago Cubs ile.
İki takım da iddialı herhalde.
Anlıyorum pek ilgilenmesem de...

Neyse.
Maç başlıyor hakemin düdüğüyle.
Benim gözüm değil yeşil çimlerde.
Tümüyle tribünlerde...

Herkes sakin.
Herkes ilgili.
Herkes neşeli.
Herkes çıkartıyor maçın keyfini...

Oyuncular topu atıyorlar.
Sopayla vuruyorlar.
Kaçıyorlar.
Topu yakalamaya çalışıyorlar...

Ne oluyor.
Puanlar nasıl alınıyor.
Bilgim yok.
Zaten ilgim de yok...

Güzel bir akşam geçiriyoruz.
Güzel bir stadyumda.
Yemyeşil bir sahada.
Nefis bir kent panoraması ile karşı karşıya...

Maç daha bitmeden.
Saat daha 23.00 olmadan.
Millet maçı heyecanla izlerken.
Biz ayrılıyoruz stadyumdan...

Gece.
Saat 01.00'de.
Bitmiş çekişmeli maç.
4-3 Korsanlar'ın galibiyetiyle...

Eğri oturalım.
Doğru konuşalım.
Oyundan pek tat almadım.
Ama orada olmaktan çok mutluydum...


PCN PARK Stadyumu Fotoğraflarım:
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/Pirates#6036018699682878354
.